tirsdag 18. mai 2010

Dagen derpå........


Jeg må innrømme at jeg har vært litt sliten idag!! 17 mai tar på!! Det er en hyggelig, om enn litt kavete dag. Bare det å klare og finne alle delene, skoene, vippa, sølvet, kle på seg og så rekke flaggheisingen på skolen kl 08.00!! Det skar seg...... 16 minutter for sent!! Ifjor 17 mai, konstanterte jeg at mansjettene på skjorta mi, trenger rehabilitering, for å si det pent. Jeg vet at jeg droppet å sy "muse-tagger" og det straffer seg nå etter 20 år!!?? Jeg tror at jeg skal klare å få fikset på dem, kanskje må jeg lage noen nye.... Det er lenge siden jeg har laget noe bunad-relarter nå. Jeg har også bestemt meg for å holde orden på alle delene, slik at jeg slipper å lage katastrofe tilstander i familien min..... Det hører med til historien at mellomsøster strøk alle skjortene vakkert, helt av seg selv.......
Jeg har noen ideer til prosjekter i hodet mitt til stadighet. Det letteste med disse prosjektene er å skaffe seg garnet!! Og siden Drops -dvs at alle som fører garn fra Garnstudioet, har 30% avslag ut mai!! Og det er fint å få med seg........ 15 farger!! Skal hekles!!

I ettermiddag var det så deilig i Oslo!! Første ordentlige dag med varme !! Hadde det vært igår, ville det blitt varmt i bunaden......
Jeg har heklet masse bestemorruter!! Jeg er ikke ferdig med det, men her er det en annen morsom måte å lage lappeteppe på!! Fisker!! Og siden vi har hytte ved sjøen, fant vi ut at vi har et felles håndarbeid liggende der, og så får vi se når vi blir ferdige!! Kanskje kan vi be gjester om å strikke sin lapp til teppet!? Mønster på fisk er å finne på Ravelry.

Sorte fioler!!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Det fisketeppet var artig:o) Og fine farger!

Unknown sa...

Det fisketeppet var artig:o) Og fine farger!

Turid Holm Flaa sa...

Hei så mange fine bilder og en koselig oppdatering. Høres flott ut med bunader og alt som hører med. Drømmer om en selv :-)

Så mye fint garn du har, ser bare så spennende ut å starte opp. Slike heklede fisker har jeg aldri sett før, skal følge med .. Kunne gjerne tenke meg og prøvd det selv.

Ja, nå har det blitt væromslag, merket det godt i går. Ble mye grønnere bare på en dag.

Ønsker deg en riktig god dag og en flott uke. Vi snakkes. Klem fra meg

Bestemor Drillo sa...

Ser ut til at du kan bruke pinnene flittig utover så mye garn som du har! Fisketeppet blir sikkert et sjeldent innslag! Håper vi får se det ferdig!! Klem!

Ellen sa...

Bunadsjorta mi - har og fått en trøkk akkurat på mansjetten.God ide å brodere nye- jeg tenkte først at jeg måtte ha ny skjorte!
Ellers så gleder jeg meg ogsåtil fargekurs og så vi sees i Kragerø. Eldstedattera mi blir med - ska ta bilder - vi skal lage bok ser du.

Anonym sa...

MAMMA !!!!! takk for det liksom ...

Beate sa...

Så flotte bilder, og flere spennede garnprosjekter. Det kan vi like :)