fredag 20. august 2010

Hyggelig fridag!!

Jeg bor i Oslo. Hvis jeg tar bilen, tar det meg 4 minutter å komme til skogen. Utstyrt med to gode venner med peiling, ble det en 3 timers morsom sopptur!! Jeg vil veldig gjerne finne kantarell, men jeg er ikke spesiellt flink..... Det er her vennene mine kommer inn!! Fordi de har hund som trenger mosjon, bruker de marka mye, mye mer enn meg!!
Nå hadde de peilet seg ut steder hvor de nesten var sikre på at de ville finne sopp, og idag kom det meg til gode....... My lucky day!
Og ikke nok med det!! Jeg har vært på jakt etter dette mye omtalte Wollmeise garnet. Strikkebloggerne er veldig glade i det!! men akk så utilgjengelig...... Men en snill -hjelpsom- hyggelig blogger har skaffet meg disse tre dyrebare hespene med dette vakre garnet!! Enda mer my lucky day..........
Så den tradisjonsrike fredagspizzaen fikk ikke bokse-champignongene på seg idag, men ferske kantareller rett fra skogen........Jeg ser at de ikke akkurat ligger tett i tett, men noe må i fryseren til senere bruk......... God helg!! Jeg strikker........:-)


Posted by Picasa

4 kommentarer:

Tilonino sa...

Hei og god kveld :)
Spennende med sopptur. Det er kjekt å plukke sopp. Flott garn du har fått tak i også. Jeg skal til med å sy nå tenkte jeg. Har hodet fullt av ideer men kommer liksom ikke alltid i gang.
Hva er det du skal strikke for noe spennende?
God kveld til deg fra meg :)

STEINKJERRINGA sa...

Pizza? Det fikk jeg jammen lyst på, men jeg kan dessverre ikke spise sopp. Nå er jeg spent på hva du har tenkt å strikke.. Jeg kommer liksom ikke i gang med verken strikking eller søm - og på mandag begynner skolen. Hvor ble egentlig denne ferien av?

Vibekes lille ullne sa...

Kantareller også, skal si du fikk utnyttet dagen godt! :) Takk for veldig hyggelig besøk, det gjentas gjerne! Ha en fin helg videre! Klem vibeke :)

Kari sa...

Sopp er rett og slett godt!! Fikk et par glass med tørket kantarell av Mortens "svigermor" før jeg reiste......
Ellers er formen god, bare litt søvnproblemer første natten. Og så har jeg begynt og strikke på......:-)