søndag 30. januar 2011

Stille søndag!!

 Det er en stille dag i heimen...... Jeg elsker blanke dager. Selvfølgelig  burde jeg vært ute i den friske lufta, det er til og med sol!! Foreløpig har jeg nøyd meg med å gå tur med den nå sammensydde quilten. Den måler ca 180x130 cm.  Egentlig litt dum størrelse,  hvis den skal bli et sengeteppe. Vurderer å skjære kvadrater i alle stoffene og sy det som en ramme rundt!??  Eller kanskje det bare vil forstyrre??  Hvis jeg gjør det, vil det gi meg bedre mål.
 Jeg likte så godt å strikke av Shetland soft (Forrige innlegg).  Det er ikke mange nøstene jeg har liggende av det garnet, men jeg har denne Koral- fargen, og lyse blå. Tenkte å strikke en baby-jakke til, med denne kombinasjonen.  Helt feil!! Ikke fint.

Heldigvis har jeg 3 nøster av det nye garnet  Baby Alpaca Silk fra Drops liggende på lur. Det har vært på tilbud, og jeg hadde lyst til å prøve det.  Jeg snakket ganske varmt om å finne mønstre på Drops design. Jeg vil nok snakke enda varmere om Ravelry!!   Der kan jeg bli sittende  å lete i timesvis. Jeg har også min egen prosjektside( Quiltefia) der inne hvor jeg legger ut bilder av de tingene jeg strikker og hekler. Jeg er også medlem i 3 grupper der, bare for gøy.   Det var der inne jeg fant denne søte jakken.









Dette bildet har jeg lånt!!   Det tilhører denne bloggen...... This picture is not mine!!   But what a lovely baby in a nice jacket..... 

Skrift typene lever sitt eget liv idag??
                                                        
 Macro-linse lek..... Nyt søndagen.....imorgen er det  atter mandag!! AnneK:-)

13 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Ditt lappeteppe er vakkert:)

Anonym sa...

Hei har nok ikkje linjalen du spør etter skal prøva å få tak i den Beste helsing PRIMULA DESIGN Ingun Vaksdal

rockgranny sa...

LOvely quilt, so bright and cheerful

Unknown sa...

Nydelig teppe!

Gudveig HN sa...

Teppet er kjempelekkert!
Men hvis det skal være sengeteppe, bør du kanskje vurdere å lage en rad til - begge veier :-)
... og ingen kant rundt - syns jeg.

Bestemor Drillo sa...

Så flott teppe!
Og jeg kan skrive under på at Baby Silk er et herlig garn!
Ha en flott uke!
Klem!

Kari sa...

Flott quilt - igjen!!! Det der Baby Alpacca silk så spennende ut....må sjekke det ut neste gang!

Marit sa...

Nydelige vinterpasteller i lappeteppet!
Størrelsen er flott til et slumreteppe....

; )

Ati sa...

Jeg liker teppet som det er nå. Flott størrelse som koseteppe på sofaen eller om sommeren ute.

Margrethe sa...

Så lekkert lappteppet ditt er! Tror ikke du skal lage en kant rundt.. det er da min mening..:)

Vibekes lille ullne sa...

For et flott teppe! Kjempefine, vårlige fargekombinasjoner! Du begynner å få noen tepper nå ;)

Veldig søt jakke i forrige innlegg også, beklager at jeg ikke har kommentert.

Kaunigarnet i veska mi er EZ og EI. Den ene går i grønn og turkistoner og den andre i beige, lilla og grått (ikke noe grått i veska da). Også måtte jeg betale toll for Wollmeisegarnet ja, det må jeg alltid. Lønner seg med ett eller fem nøster.

Har du begynt å jobbe for fullt eller har du tid til ett lite strikketreff igjen?

Ha en fin uke! :)

Heidi sa...

Nydelig quilt du har laget!
Hyggelig å se deg hos Kathrines, selv om du plutselig var borte, så det ble ingen prat. Masse folk, det må ha vært rekord :)

Anne sa...

Herlig teppe! Har du bestemt deg for kant? Eller ikke? Resultatet blir uansett bra...