onsdag 13. juli 2011

Årets første.........

 Vi har nå "landet" på hytta etter at den første uka av ferien ble tilbrakt i Sverige og  bittelitt på Hvaler.
Et par av barna mine har litt for ærlig konstantert at mor har havnet i en slags midtlivskrise!? Bare fordi jeg har lastet ned en "app" på telefonen min som  skal hjelpe meg å løpe annenhver dag........Det er ingen krise, men et forsøk på kanskje  å komme i bedre form. Da er sommerferien et utmerket tidpunkt for å gjøre noe med det. På naboøya ble det anlagt en flott spasersti for omlag 80 år siden og målet at den stien skal jeg jogge på!!
Men helt på slutten av dagens økt,  tok jeg et lite steg ut fra stien!!- KANTARELLER!!!  Disse gule, deilige, morsomme vekstene som gir skogsturer en helt ny mening........... O lykke! På grunn av alt regnet som har kommet tidligere i sommer har sesongen for sopp kommet igang tidligere enn jeg er vant med. Det skal jeg klare å leve med!!    Ha en fin sopp?? dag!!   AnneK:-)

3 kommentarer:

Heidi sa...

Å, kantareller! Deilig! Dessverre er jeg ikke så flink til å finne kantarell i skogen, men elsker det.

Anita Tørmoen sa...

Kantareller er så godt! Tenk at de er så tidlig i år:)
Du spurte på min blogg om jeg har sauer - og nei, det har jeg dessverre ikke. Men, jeg er så heldig og få ulla fra en gård i nærheten:)

ANNEPÅLANDET sa...

Oops, soppen fikk meg til å tenke på høsten... Altfor tidlig!
En sånn krise kunne jeg hatt godt av også. Ønsker deg fortsatt mange fine løpeturer! Og sol!!!