fredag 16. september 2011

Noko nytt......

Noen ganger finner jeg blogger som jeg faller totalt for!! Attic24 er en av mine favoritter som jeg leser med glede. Hun produserer ikke veldig mye for tiden, men skriver hyggelig om familielivet et eller annet vakkert sted i England.  Noen ganger leser jeg til og med kommentarene som bloggerne får!! (Er det bare jeg som gjør det??) Sånn var det jeg helt tilfeldig fant denne fantastiske bloggen Broderie.(I kommentar feltet til Attic24) Det er en australsk dame, quilter og superflink til å brodere, antagelig derfor navnet på bloggen..... Jeg har en stund sett på australske quiltere. De er veldig spennede i uttrykket.  Hos Broderie fant jeg en quilt som jeg ikke kunne få ut av hodet. Nemlig denne Camelot...... Jeg betillte mønsteret, mest for å bare ha det!!   Men jeg er glad i håndsøm og det er faktisk helt overkommelig. Det ingen repetisjon i blokkene, bare 16 forskjellige vakre sirkler........ Foreløpig har jeg ikke valg noe bakgrunnsstoff.
Det er mange som har sydd og syr på teppene til Sue Daley. Hun er også australsk. Men det er alltid gøy med noe nytt!? Jeg har ikke funnet ut mye om Trish Harper,  jeg må nok lete litt mer.  Så jeg gyver løs på et nytt sy-prosjekt. Målet er å bruke av stoffene jeg har!! Jeg har ingen bestemt plan, men håper å sydd noen av disse blokkene. De kan  bli flotte puter, feks.....Jeg har fått låne bilder fra bloggen til Liz!!

Sånn ser det ut på "jobben" min om dagen......
Jeg oppdaget at jeg har jordbær i krukka på terrassen ennå.......

Og noen stemor som har overlevd både vår og sommer......... God helg til deg og alle bloggerne jeg liker å lese, dere ligger på rekka mi!!  AnneK:-)

9 kommentarer:

Teje Karjalainen sa...

Hi Anne! That quilt looks amazing and the block you have made is beautiful! I like also very much your small quilt in your last post!
Have a wonderful weekend! Teje

Unknown sa...

Er nok ikke bare du som leser blogger og kommentarer.... Av og til skremmer det meg litt hvor lett det er å havne i bloggeboblen, plutselig har tiden rast avgårde :o) Det er utrolig gøy og spennende og lese både blogger og kommentarer! Flotte blokker du har begynt på - det lilla teppet var helt nydelig.
Ha en flott helg!

Unknown sa...

Så mye flott! Jeg blir alltid så imponert over runde lappeblokker, det ser så vanskelig ut å få det jevnt :)

Vibekes lille ullne sa...

Det var nydelige quilter, skjønner godt at du blir inspirert. Er det ikke herlig å finne sånne inspirerende blogger? Leser kommentarer jeg også inn i mellom ja.

Det har nok ikke vært verst på jobben din denne uka i sola! :)

Ha en fin helg! Klem :)

Anonym sa...

hello anne, thanks for the mention of my blog 'broderie' and i love your first circle, it has one of my favourite fabrics in the paired star section, the citrus coloured floral! and welcome to my blog any new readers who come visiting!

Muffin sa...

Det er et vakkert quilt, får du til det der er du jamen dyktig! Kos deg med jordbær i finværet :)

Marit sa...

Så kjekt å oppdage nye "skatter", designere og blogger som man faller pladask for. Flott mønster! Det lover godt for mange kjekke timer med nål og tråd. Perfekt å starte høsten med!

Tilonino sa...

Hei
Må bare si at jeg også følger med på Attic24. Og så følger jeg med på bloggen din :):)
Så fint det blir teppet du syr.
Jeg har ikke tålmodighet til slikt arbeid... Spennende omgivelser på jobben din. Hmmm spent på hva det er dere spiller inn nå :) Her er det skikkelig høst men det gjør ikke noe, jeg syr og koser meg masse om dagen. Ønsker deg en sømmelig uke ;)

tine

Heidi sa...

Så vakkert dette var! Skjønner godt at du ble fristet.
Ja, jeg må nok innrømme at har jeg tid, så leser jeg bloggkommentarer. Ofte man finner nye blogger på den måten.