onsdag 11. januar 2012

Lue-tid


Det er ikke så ofte at jeg har kapasitet til å strikke for andre, men noen ganger slenger jeg med leppa, og så sitter jeg i klisteret!   Nå var det overkommelig strikking jeg skulle utføre, to luer av samme slaget som jeg strikket før jul.  Jeg brukte min egen oppskrift, her har jeg strikket med Cortina fra Bogerud Tekstil. Billig og bra garn. Den ene lua har vrangbord med 1vridd og 1 vrang, den andre med 2 vridde og 2 vrange. Jeg brukte 3 nøster til 2 luer.

Som strikkeglad har jeg god oversikt over garnbutikkene i mitt nærmiljø.  Da jeg var på jakt etter garn til disse to luene, oppdaget jeg at en av de butikkene som jeg innimellom handler garn i skal stenge. Det synes jeg selvfølgelig er trist selv om butikken er rotete og betjeningen ikke er spesiellt hyggelige. Men det er rotete fordi de har godt utvalg og det er bra. Nå selger  de alt garnet med 25% avslag og det måtte jeg benytte meg av. Jeg har forelsket meg i en kjole, ikke til meg  men i str 4år. Det var garn til den jeg gjerne ville få i hus.   Jeg har kjøpte Lerke og et par nøster Fairytail i en fin farge.
En kollega spurte meg en dag om hvor mange forskjellige prosjekter jeg har gående, og jeg måtte innrømme at det er ganske mange. Men dette garnet skal få vente litt, jeg har lovet meg selv at det er et par ting som skal ferdigstilles før jeg........
Jeg skal på seminar med jobb et par dager, strikketøy må med, så jeg håper at jeg klarer å få strikket litt usynlig, under bordet......
                                  Ha det fint så lenge!!      AnneK:-)

8 kommentarer:

Tilonino sa...

Må smile litt nå jeg :) Strikke under bordet.....det gjorde jeg på videregående skole... he he
Men luene var knallfine og det blir garantert det andre du lager også :)
Kos deg på seminar.
Klem fra meg

Vibekes lille ullne sa...

Fine luer! Skal man først strikke for andre, så er jo luer perfekt og rask strikk!

Godt du ikke skrev hvilken garnbutikk som har salg! "Noen" kunne jo blitt fristet, og "noen" trenger ikke mer garn nå! ;)Håper du får strikket under bordet! :)

Mette sa...

Hahahaha... godt a hore at andre har 'ufo-prosjekter' liggende ogsa! Vi pleide a strikke under pulten pa gymnaset. Strikket flere gensere pa den maten, faktisk. MED monster... hadde nok ikke klart DET idag, nei! Luene ble kjempefine!

anitra sa...

Hei, koselig lesing på bloggen din. Luene dine blir kjempefine og duskene får jeg lyst til å kose med! :0) Strikking under bordet er en dyd av nødvendighet, i allefall for meg, da klarer jeg å holde meg våken. Har ellers en tendens til å bli trøtt uansett hvor interessant det jeg hører på er. Lykke til! ;0)

anitra sa...

Hei, koselig lesing på bloggen din. Luene dine blir kjempefine og duskene får jeg lyst til å kose med! :0) Strikking under bordet er en dyd av nødvendighet, i allefall for meg, da klarer jeg å holde meg våken. Har ellers en tendens til å bli trøtt uansett hvor interessant det jeg hører på er. Lykke til! ;0)

Ruth sa...

Kjempefin lue, og det med dusken var virkelig smart. Det har jeg ikke sett på våre kanter. Ha en fin helg. Ruth.

Beate sa...

Å ja, den kjolen er fin! Den skal jeg også strikke en dag! :)

Liker lua!

ANNEPÅLANDET sa...

Flotte luer!
Er det garnbutikken på Stovner-senteret? Jeg later som jeg ikke vet det, jeg har nok garn i grunnen. Selv om jeg godt kan tenke meg litt Faerytale... Hmmm.
Ha en fin kveld!