onsdag 9. mai 2012

Hermegås........

Jeg er lett å inspirere!! Her i bloggverdenen kryr det av kreative folk  som villig deler ideene sine og det de lager. Og da er det lett for meg å "kopiere" en ide, og gjøre den på min måte!! Denne bloggen er det ikke så veldig lenge siden jeg oppdaget. Det er ikke mange dagene siden hun viste fram en veske som jeg måtte prøve meg på!!
Teknikken er "quilt as you go" og med vatt og bakstykke. Bit for bit ble sydd på helt til hele biten var dekket.
Det tok litt tid, men jeg fikk laget to "flak". Tanken var å lage en veske eller nett som passer jobbpermen min.  Hanker hadde jeg fra forrige veske runde.   Jeg har sydd i for, med lomme med glidlås.   "all you need is love" er bestillt her.
Veska passet akkurat til permen min!!  Flaks, fordi jeg hadde den ikke hjemme da jeg sydde.
Jeg ble veldig inspirert på garnfronten for en stund siden også. Her fant jeg denne genseren som jeg bare MÅ strikke..... (den også:-) Det er et tynt garn(det lyse) og et litt tykkere. Jeg ble litt forundret at de var så forskjellige i fargen. Mulig jeg har bomma litt i bestilling....... Nå bestillte jeg for under 200,- Tok ingen sjanser på toll gebyr!! Men danskene har dyr porto!! nesten 100,-kr for å sende til meg.
Garnet har jeg kjøpt av mannen til dama som har bloggen!?
Men jeg må/skal  strikke ferdig noe før jeg begynner på noe nytt. Tror jeg!!:-)
Magnolia blomstrer så vakkert, et sted jeg prøver å besøke hver uke.....
Ha det fint!!  AnneK:-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det er jo det som er så herlig med blogglandia - det kryr av inspirasjon. Veska di ble kjempefresh! Passer fint til sommeren, ja :-)

Den genseren Immogen Tee kikket jeg også på. Den er bare nyyydelig. Lykke til med strikkingen :-)

Marit sa...

Så FIN den ble! Tror nok jeg må prøve meg på en eller to...

; )

ANNEPÅLANDET sa...

Kjempefin - og praktisk - veske!

Et besøk på Akvarellmuseet anbefales på det varmeste! Vi har vært der flere ganger. Det er ikke så langt å kjøre - dra om sommeren og nyt det vakre landskapet på Västkusten, se en sommerutstilling, spis god mat på restauranten og etterpå kan man legge seg på stranda og bade like ved. Utrolig sjarmerende sted.
Ha en fin dag!

anitra sa...

Den veska ble jo helt perfekt til permen din! Og genseren ser ut som en fin utfordring, for deg ikke meg! ;0) Eller skal det være visst at jeg merker det med å jobbe mer, blir ikke så mye håndarbeide nå, men det kommer igjen! Ha en fin uke og helg etterhvert.

Chase sa...

Hi! Love your {patchwork tote}! So lovely! Love the colors and everything!! So cute!

bentetove sa...

Kjempesmart og flott veske! Jeg er så enig, det er masse flott inspirasjon her blant alle de flotte bloggene. Genseren var jo også flott!!

Tilonino sa...

Hei
Nå vet jeg hva jeg kan lage av min prøvelapp på quilt as you go :)
Ett nett så klart ;)Ditt var kjempefint.
God helg :)
tine

Unknown sa...

Inspirasjon, kaller vi det :) Fint ble det uansett!

Anonym sa...

Hei.Kjempe fin veske nydelige farger.Håper du hadde en riktig fin dag som var i går.Ønsker deg en riktig fin helg videre.Klem fra Bodil Velkommen til min nye blogg Boi Huldreblom