tirsdag 17. juli 2012

Det går ann å ombestemme seg??

 Katten er hjemme igjen etter 2 glade uker på ferie!!  Det er faktisk rart å se at en katt virkelig trives i andre omgivelser.
 Jeg skjønner at det virkelig har regnet masse her hjemme. Denne ampelen var like fin etter 3 uker uten stell!!
Jeg kjøpte noe garn på salg  for en stund siden da en garnbutikk i nærheten hadde opphørsalg. Som vanlig hadde jeg plukket ut et mønster på Ravelry som jeg hadde kjøpt og var klar til  å starte på. Men jeg skjønte virkelig ingen ting. Jeg pleier å forstå disse mønstrene men ikke denne gangen. Jeg måtte be min kjære om hjelp!! Han kan IKKE strikke, men han kunne hjelpe meg å forstå hva teksten sa......
Så jeg kom igang, men jeg oppdaget med et skrik at jakka skulle strikkes fram og tilbake, glattstrikk, men det orker jeg ikke. Så idag da jeg surfet litt på Drops design (det var stille på jobben)  fant jeg denne som tiltalte meg mye mer. Jeg må strikke noe vrangt her også, men ikke så mye som på den andre.
             Det er lov å skifte mening!?
 Jeg har  quiltet og quiltet. Jeg har en fin træl på venstre langefinger. Jeg har fått dreisen på det igjen og det er deilig arbeide.
 Jeg så noe annet morsomt på Ravelry en dag, og disse fine fargene fra Søstrene Grene klarte jeg ikke å la bli igjen i butikken.
 Det er fint å jobbe nå, ikke noe trafikk, ingen kø  hverken til eller fra jobb. Det er uvanlig!!
Kos deg der du er!! Enten på ferie eller hjemme....... AnneK:-)

14 kommentarer:

Tilonino sa...

Hei
Vi har 2 katter og de liker godt å være på ferie på hytta. Det er sant som du sier at en kan se at de koser seg :) Spennende strikk på gang igjen ser jeg :) Du er dyktig :)
Og det hekletøyet var sukkesøtt :)
Tror jeg må innom Søstrene jeg også å se litt på garnet. Fine farger og nydelig mønster på det du har heklet.
Jeg jobber også og synes det er deilig med lite trafikk og ingen kø.
Ute regner det stort sett så det det er helt greit å jobbe. Men jeg har ferie tilgode og da håper jeg på varme solfylte dager :)
Det er lov å håpe.....

STEINKJERRINGA sa...

Mine planter hadde ikke klart seg like bra som dine. Et par Lobelia var helt tørre. Nå har Vårherre vært så raus med vannet at jeg regner med resten har druknet. Det er imponerende hvor mye du strikker. Jeg liker heller ikke å strikke vrangt, og nå har jeg akkurat gjort ferdig et håndkle i mønsterstrikk. Jeg har nemlig gått løs på den digre kassen med bomullsgarn.
I morgen skal jeg ut og farte med to venninner til et veldig spennende og idyllisk sted. Skal lage et innlegg derfra. Kos deg på jobb. Det er vel godt innimellom at det ikke bare er futt og fart.

Unknown sa...

Jakka ser flott ut. Gøy med heklerier i fine farger. Jeg får ikke gjort noe håndarbeid for tiden. Vi maler huset til foreldrene mine. D

Anonym sa...

Jeg tror de mønstrene er skrevet veldig vanskelige. Jeg startet på en genser fra samme designer, men ga opp. Selv ikke rødvin hjalp meg til å forstå mønsteret :-))

Unknown sa...

Helt klart lov å ombestemme seg :) Og den jakka du har valgt, ser veldig fin ut!

Håndquilte skulle jeg gjerne lært, men jeg er ikke sikker på om hendene mine er enige. Blir veldig fint når du gjør det, i hvert fall!

Unknown sa...

Sånn ser ikke mine blomster ut etter EI helg bort engang, hi hi

Heidi sa...

Ikke greit med vanskelige oppskrifter, plundrer litt nå med en hekleoppskrift, og kjenner at jeg har dårlig tålmodighet i tolkning.
For mange år siden forsøkte jeg meg med håndquilting, det kan være en prøvelse for fingrene. Er vel eneste gangen jeg har brukt fingerbøl.
Heklelappene var fine, både i mønster og farger.

Siri sa...

Hei. Jeg synes du har mye fint på bloggen din så jeg legger meg til som følger:-) Hilsen Siri:-)

ANNEPÅLANDET sa...

Ja, det er lov å ombestemme seg! Jeg skulle også sette i gang og strikke Walnuss-jakken. Men det var altfor mye mikk og makk med den oppskriften - det gidder jeg rett og slett ikke. Så jeg valgte også et annet mønster - det ble Treeline Striped Cardigan for meg, uten striper. Det enkle er ofte det beste, er mitt motto :-)

Jeg sydde også på meg træl på fingeren den gang jeg drev mye med håndsøm, pluss et digert hull i høyre langfingeren. Hullet har visst kommet for å bli, akkurat som hull i ørene, og fortsatt glir nåla rett inn der når jeg syr. Vondt! Men fingerbøl - nei takk!

Ha en fortsatt fin sommer! Nå er det blåbærsesong her hos meg!

Tilonino sa...

Hei hei :)
Florida.......... høres nydelig ut.
Jeg vil også tilbake en dag....
iPad etuiene forer jeg med bordvatt og stoff. De blir passelig tykke og besytter iallefall litt :)
Vi reiser til Berlin på en påsparket tur neste uke. Gleder meg til det :)
tine

Beate sa...

Ja, noen ganger er det greit å ombestemme seg. Ser ut som et godt valg dette her :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Herlig blogg du har med mange kreative sprell. Mye flott du tryller frem, he-he!

Ser du holder til på Tåsen, der har jeg fast stopp hver sommer! :)

Imponert over alt du får til!!!
God helg ønskes,
Eli Kristin

anitra sa...

Hei igjen og takk for kommentar. Helt enig at ferie også er håndarbeids tid. Jeg er ikke like flittig som deg, men til meg å være har jeg fått gjort en del. :0) En feriedag fant vi til og med pittelitt kantarell rett utenfor hytta vi var på. Akkurat nok til å piffe opp middagen!

Snakkes. Anitra

Lappeline ♥ sa...

Her var det mye fint........jakke , quilt , og hekling.......driver slik også....men forskjellen er at du er dyktigere enn meg. Du blir ferdig .. :)))
Den stripete genseren er tatt frem igjen .......og det går på frem......men ser at jeg må ha litt hjelp på slutten :( håper det ikke stopper opp igjen.

Håper du har fine sommer dager selvom ferien din er slutt.

Ha en fin kveld

Klem