fredag 15. februar 2013

Opp på bordet......

Etter å ha jobba 10 dager sammenhengende var det utrolig deilig med en fridag.  Og når det også er fredag, er det superdeilig å kunne tusle ned på syrommet.  Green tea, sweet beans quilten min er smått om senn klar for sammensying.  Quilten består av mange forskjellige blokker, og syes i forskjellige teknikker. Men de føyer seg fint sammen så mønsteret er bra laget!!
 Jeg jobber også med Cassies quilt. Mønster av Sue Daley. Kurs på Lappemakeriet. Dette er håndsøm og applikasjon. Mangler fortsatt ganske mange blokker. Men jeg kan skimte hvordan den blir.
Som vanlig har jeg mange prosjekter gående, og endelig noe som er ferdig. 

 Dette er årets  TTL Mystery sock. Det startet rett etter nyttår, og mønsteret  kom i deler over  4 uker.  Jeg var i rute hele veien, helt til den siste tåa som ble liggende til nå. Sokkene var morsomme å strikke og jeg ofret en nedsyltet bunt fra Wollmeise. Dette for mange ettertraktede garnet som er vanskelig og dyrt å få kloa i.
 
Jeg er en flittig bruker av Ravelry og kommer stadig over fine ting jeg har lyst til å lage. Det fine med dette nettstedet er at jeg har et bibliotek som jeg samler oppskriftene i.  Jeg er ikke så flink til å lage prosjektsider der, men jeg er stadig innom å titter. Anbefales. Når jeg treffer folk som strikker, spør jeg alltid om de kjenner til Ravelry.  De fleste bruker Drops-design, som også er et utmerket sted å finne mønster på, men ikke på langt nær så festlig.       
                                         Disse måtte jeg bare strikke.
Det var Valentinsdag igår, og sannelig fikk jeg røde roser!!:-)
             God helg til alle!   AnneK:-)

15 kommentarer:

Unknown sa...

Du lager så mye flott. Morsomt å se hos deg. D

Anonym sa...

Beautiful - so beautiful blocks and I love the socks! x Teje

Elin sa...

Kvar finn eg deg på Ravelry? Det er ein fantastisk stad, men litt av ein tidstyv... Skappelgenseren blei fin med raglanfelling. Eg har strikka ein som er for liten til alle, og må rekkast opp. Er spent på korleis det går å rekke opp Fairytale og tynn alpakka.... Gruar mest for å sprette opp saumane. Du syr masse fint!

Lappeline ♥ sa...

Så mye fint....både tepper og strikking :)
Jeg bruker også Ravelry en del men det vanskelige er de engelske oppskriftene . Mye fint å hente der.

Han fin helg
Klem

Kjersti sa...

Ja her var det mye fint av både sying og strikking :-)
God helg..

Vibekes lille ullne sa...

Det er så morsomt å se på alt det fine du lager A-K. Men hvordan får du tid?? Det øverste teppet blir superfint, sommerlige farger. Ha en fin frihelg! :)

Muffin sa...

Å så fin quilt, de blomstene altså!! Skulle tro du hadde hele dagen fri, så mye du har laget :)

Solveig Bloch sa...

Mye flott her, men de quitene var virkelig nydelige. Ha ei fin helg :o)

merete sa...

Du har rett, - vi må nok holde oss helt unna butikker (også på nett) om vi skal unngå å kjøpe stoffer. Men så har vi sengetøy og gardinbutikker... isj, jeg har bare innsett det og prøver bare å begrense meg litt i stede for å ikke kjøpe noe for så å sprekke totalt.
jeg likte sommerfarge-prosjektet ditt. sprekt valg av farger, og sprekt av designeren å få satt sammen så mye til en fin helhet.
ha en fin helg, kan bli god bruk for varme sokker.

Anonym sa...

Hei, helt fantastisk og nydelige quilter og sokker. Gleder meg til å se teppene, eller kanskje det er duker? ferdig.
Fin helg til deg.
HIlsen Kari TQL

bentetove sa...

Å, så mye fint du har på gang! Nydelige og sommerlig blomsterteppe,og flotte sokker da! Jeg er også inne på Ravely med jevne mellomrom, det er så mye fint der.
Skulle hatt mer tid til håndarbeid ja:)) Ha en riktig fin helg videre:)

Heidi sa...

Så vakker quilt du har vist først!
Har registrert meg på Ravelry, men brukt det lite. Er kanskje ikke så øvet i å lese engelske oppskrifter. Men et utrolig bra sted, med mengder av spennende oppskrifter.

STEINKJERRINGA sa...

Takk for hilsen på bursdagen min. Så mye fint du har laget. Etter nyttår har jeg ikke hatt overskudd eller tid til noe annet enn jobb. Jeg teller dager til jeg skal slutte, og kjenner at jeg begynner å glede meg til det. Så heldig du er som går på kurs på Lappemakeriet. Alle der er supertrivelige!

Beate sa...

Du er en tusenkunstner du. Herlighet så mye flott du lager :)

Raverly er en gullgruve for fineoppskrifter!

Unknown sa...

Så flott! Den nye som er under arbeid, likte jeg også veldig godt. Utrolig stort utvalg i sokkegarn her i Berlin, så sokker kommer nok tilbake på strikkelista mi også :)