søndag 14. desember 2014

Long time no see.........

 Det er snart jul!!  Som vanlig ligger jeg ikke akkurat foran skjemaet.  Jul blir det uansett, muligens med litt mer stress en nødvendig.
I heimen går alt sin skjeve gang. Ingen hjemmeboende barn lenger. Konditorbarnet tok med seg klærne sine å dro. (Les: rommet hennes så ut som vanlig.) Så det gikk en uke før jeg oppdaget at ungen hadde flyttet ut av redet.  Da følte jeg meg litt fraværende i min egen heim.

Siden det snart er jul og dette er en ganske rolig søndag bruker jeg litt tid på karameller og baking.

 Fløtekarameller laget jeg da jeg var barn.  Hvis jeg var fysen på noe søtt, kokte jeg litt knekk.  Jeg håper at denne oppskriften funker.
 Kjøkkenjuletre!!  Funnet i skogen en dag jeg var ute på einerbarinnsamling. Jeg synes einer er så fint å lage kranser av.  Dette lille treet har fått litt adventspynt.
 Min gamle gode oppskrift på Serinakaker. Dette er nok de eneste tørre kakene jeg baker iår.  Har allerede putta litt annet i fryseren.  (Sarah Bernard og små suksessterter.)
 Til stor oppstandelse for de søte små, (barna våre)har vi som er igjen i heimen, pakkekalender. Annenhver dag!!  Ganske morsomt og litt barnslig.
 Jeg holder som vanlig på med både lapper og strikking.  Det er stadig mye morsomt å lage. En salig blanding av håndsøm og maskinsøm. Akkurat nå er det Swoon-blokkene i Denyse Schmidt stoffene som gjelder. De skal etter planen bli et sengeteppe i heimen til konditorbarnet.  9 digre blokker. Snart 5 er ferdige.
Mange strikkeballer i lufta. Denne genseren fra Lene Holme Samsøe var så fristende at den ble dyttet fram i strikkekøen. 

Når jeg kan sitte helt stille og konsentrere meg 100% er denne jakka på pinnene. Og med nyoppdaget digibok på øret er det fint å kunne både "lese" og sy eller strikke på samme tid!!  
God juleinnpurt til dere der ute!!  Savner noen bloggere!! håper dere har det bra!!
                               Anne Kari :-)

13 kommentarer:

STEINKJERRINGA sa...

Jeg må le. Vi er nokså like, du og jeg, med mange jern i ilden SAMTIDIG :) I dag er det søndagsåpne butikker her hos oss, og siden jeg har venner i bokhandelen, var det første stopp. Der fikk jeg kaffe og ble sittende vel og lenge. Jeg kom hjem med en bukett tulipaner og en julegave for 2015! I går bakte jeg brød og brytebrød. Nå skal jeg bare lage vannkringler (skikk fra Bergen), og så er det jul. Joda, jeg strikker på et Michael Kors skjerf og syr smågaver, og innimellom tørker jeg støv! (Det trengs, altså!). Ser dere spiser rakfisk, er det godt? Klem, Gudrun

Mette sa...

Der var du igjen, ja! Kjenner ogsa igjen dette med a ha mange prosjekter pa gang - ma jo det! Ellers blir, I allefall, jeg litt lei. Det blir nok mere baking/matlaging ikveld. Tenkte a prove meg pa Sarah Bernhardt I langpanne...! Etter jeg har smakt pa sylta jeg lagde igar :-)

Unknown sa...

Se der var du igjen! Har savnet deg...

Takk for hilsen hos meg. Du kan tro jeg nyter dagene her, akkurat nå er det 22 deilige røde grader. Kjølige kvelder, så jeg skulle gjerne hatt den genseren du har bilde av.

Ønsker deg en fredelig julefeiring og alt godt for det nye året!

Heidi sa...

Artig at du oppdaget utflyttingen en uke etterpå - hvordan er det mulig :) Tenker du visste det :)
Blir ikke så mye blogging på meg heller, men jeg har da strikketøyet framme, og har kjøpt masse garn (selv om jeg bare skulle ha brukt fra garnlageret mitt).
Ønsker deg en riktig god jul :)

Marit sa...

God, Jul!
Ønsker deg en flott feiring med familie og venner

; )

og gleder meg til å følge med dine kreative eventyr i 2015....

Unknown sa...

Takk for hilsen på bloggen min i dag! Jeg koser meg i Palmeland og nå har endelig varmen kommet hit. Han som figurer på bildene får aldri nok snø... I dag dro de på påskeferie til Val d'Isere!

God påske til deg!

Heidi sa...

Veldig fin innlegg

DreamNT sa...

The information is more interesting. I have a very basic base.










เตรียมความพร้อมเป็นแม่

Path sa...

Nice post.Keep sharing. Thanks for sharing.

Shawn Michael sa...

Great post. Articles that have meaningful and insightful comments are more enjoyable, at least to me. It’s interesting to read what other people thought and how it relates to them or their clients, as their perspective could possibly help you in the future.

There's always something great to watch with Netflix or Amazon Prime Video. Choose from popular movies and full seasons of hit TV shows. Enjoy a wide variety of choices, including Action & Adventure, Comedy, Kids & Family, Documentaries, and more. Plus, there are never any commercials.

While seeing generally, if you are looking for more content and entertainment, you can go for Hotstar. If you are always exploring something new to watch, you can go for Netflix. If you want to have the common ground between this two, you can opt for amazon prime.

Regards

www.office.com/setup 2016
www.office.com/setup
microsoft365.com/setup
www.office.com/setup
www.office.com/setup
microsoft365.com/setup
www.netflix.com/activate
www.netflix.com/activate
www.netflix.com/activate

Garmin GPS sa...

The Garmin GPS is a smart and trustable navigation devices that have help the users to get desired navigation experience. You need to make sure that you have the latest Garmin express for the windows and Mac on your device.The Garmin GPS comes up with different features like GPS sports watch, location-based maps, produces action cameras, and nuvi device. The Garmin GPS update device has advanced features which help the navigation easier for the users.

Garmin Nuvi sa...

Garmin Nuvi required Must be updated to work with more usefullness. That's why Garmin released the Garmin Nuvi Update time to time. So, if you want to save your time and money, you should not forget these regular updates. Installing the Garmin Nuvi update is very easy. After download enjoy all benefits of Garmin map update and enjoy every ride.

Kampusnya Atlet sa...

thanks for information, could you take the time visit? pleas visit profile me...
Kampusnya Atlet
Kampusnya Atlet