torsdag 8. januar 2009

Den fineste blomsten av alle!!



-For en del år siden, bodde jeg et par år i Athen,(ikke pga en greker, men fordi min bedre halvdel jobbet der:-) Det var da jeg oppdaget RANUNKLENE . Langs veiene inn til bydelene var det blomsterboder med ujevne mellomrom. Som regel med et bra utvalg av sesongens blomster. Hvis man skulle besøke noen, eller bare trengte en liten oppmuntring selv, var det bare å stoppe, hoppe ut og kjøpe med seg en kvast. Ingen fansy innpakning, bare med et enkelt papir rundt. Dette var en helt akseptabel måte å gi bort blomster på. Man fikk en god bunt for drøye 50-lappen.... Jeg elsket denne formen for blomsterhandel!! Derfor kjøper jeg alltid denne blomsten når jeg finner dem!! Jeg har prøvd å plante knoller selv, men det har ikke vært veldig vellykket!? Så kjøp deg en bukett og kos deg med dem!! (det øverste bildet er fra et marked i New York)

Ingen kommentarer: