søndag 22. februar 2009

Snø, snø og enda mer snø!!

Nå har det lavet ned i flere dager. Vi har bodd her i snart 20 år, men vi kan ikke huske at det har vært så mye snø...... Men bortsett fra min bedre halvdel som bruker en del tid på å måke, er det lite bruk av all denne snøen.(Les: Gå på ski!!) For et par uker siden stakk jeg hodet ned i en diger kiste jeg har under tappa like ved sy-rommet mitt. Der havner alle posene med de halvferdige strikkeprosjektene mine, garn, rester av stoff, (ikke quiltestoffer!) u-quiltede quilter!! egentlig et perfekt skjulested,men også oppevaring sv glemte skatter!!!! Denne quilten husker jeg ikke når er laget, men den er håndsydd, alt utenom den store kanten rundt. Jeg var så heldig at jeg var i en gruppe med sy-damer, og vi hadde verdens beste lærer.... Hun lærte oss alt hun kunne, av håndsøm, applikasjon, oppspenning til tråkling og quilting.Vi fant stadig på ting vi måtte lære. Alle i gruppa sydde denne quilten. Mønsteret fikk hun tak i på en utstilling i Nederland. Den går vel inn under mosaikk-quilt?? Kopi av gulv, feks.fra Tyrkia. Det var gøy å sy den, vi laget plast-maler, tegnet rundt, nålet, å sydde. Jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte på toppen, men det ble bråstopp, da jeg skulle quilte den. Jeg har såvidt begynnt. Men nå har jeg den fremme i stua. Den passer fint inn, og kanskje jeg snart får inspirasjon til å gjøre den ferdig!! Så vidt jeg vet, er det bare en som ble ferdig, og hun har laget en til..... Selv om det er flere år siden jeg laget den, liker jeg fargene og stoffene godt!!















Ingen kommentarer: