fredag 19. juni 2009

Korpsmusikk om natten!!










- Brønnøysund bød i går på noe rart!! Jeg hadde hatt en 12 timers, ganske intens arbeidsdag. Passe forkjølet og sliten klarte jeg å få lagt meg en stund før tolv. Plutselig, nesten i drømmeland- skvetter jeg til av særdeles frisk korps-!! musikk. Jeg har fått med meg at det skal være amatørkorpsstevne her i helgen, men at de skulles starte å spille kl 23.55?? Så ble det rolig, jeg hørte hurtigruta dure fordi, og så satte de igang igjen når den hadde lagt til...... Så tenk de turistene som ikke har hjerte til å legge seg i dette lyset, de kommer til kai i denne byen, og der står det et korps å spiller for full guffe midt på natta!? Helt utrolig......




Idag reiser jeg til Oslo, nå har jeg vært her i 2 mnd. Se på måkene, de har blitt så store!! Den måka som ligger på reir, mistenker jeg for å ha et innbilt svangerskap, hun har ligget der veldig lenge...... Korpset på bildene er det som minstbarnet egentlig spiller fløyte i........

6 kommentarer:

Linda og Lynet sa...

Hei du!

Var nok ikke meg som spilte inatt nei! Men korpset mitt bidro nok.. Jeg meldte pass pga jobb idag. Kommer sterkere tilbake fra i ettermiddag og natt av. Synd du ikke blir i helgen og får med deg litt. Korpskonsert i Torghatthullet er veldig spesielt og fint.
Så fort tiden går, bra du kommer tilbake i august. Håper vi får tid til å leke mer sammen, var gøy den søndagen hos Ellen! Hun har i en svisj arrangert Quiltekafe imorra, International Quilt in public-day eller noe i den duren. Sprekt. Jeg skal "dessverre" fylle gatene med hornmusikk isteden:)
-Kos deg i sør, håper du får en finfin ferie med masse symaskinkos..

Linda

Merete sa...

Må jo være en utrolig stemning for turistene å ankomme til korpsmusikk:-)

Marit sa...

Fin stemningsrapport og flotte bilder. Jeg skjønner at vi kan glede oss til mer Himmelblå. Takk for innspill på bloggen min ; )

Anonym sa...

Hei Fine bilder.Det må ha vært rar følelse og våkne til korpsmusikk.Ha en god tur hjem til Oslo.God bedring.Ha en riktig god helg.Bodil

Anonym sa...

Hei igjen.Jeg har en award til deg i bloggen min.Ha en fin Søndags kveld.Bodil

Heidi sa...

Nå koser du deg sikkert i Oslo eller kanskje på Hvaler. Ønsker deg en fin St. Hansfeiring i morgen!
Det ligger en ny award og venter på deg i bloggen min. Kommer ikke utenom deg når jeg skal sende videre.