mandag 11. januar 2010

Flere votter...

Tusen takk for mange hyggelige tilbakemeldinger på selbu-vottene mine!! Det er tydelig at denne strikkeformen ligger våre hjerter nær!? Og da jeg var så godt igang og hadde garn, strikket jeg et par til. Disse er fra boka Selbuvotten av Terri Shea. I oppskriften er det 2 farger, men jeg måtte gjøre dem på min måte. Jeg har også brodert inn litt grønnturkis på mansjetten og en liten m i hovedrosa.... I anledning av oversettelsen av denne boka, har Samlaget en konkuranse på gang, Ta en titt her!!

Men nå er det nok votter for denne gangen, har funnet inspirasjon her i bloggeland til å gjøre noe helt annet........






11 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine votter.Kjempe fint med mønster i steden får vrangbord.Liker det mye bedre enn vrangbord.Kjempe fine farger.Ønsker deg en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil..

Anne (Moseplassen) sa...

Så lekre farger! Det er alltid kult å se folk gjøre slike vrier på et tradisjonelt mønster.

Du, angående dette med å veie en bloggpost mot en annen, jeg forstår godt hva du mener, og det er naturligvis slik at noen kan sitte igjen med den følelsen, men det er ikke det som er intensjonen til Bloggpuls.no
Målet er å være et ekstratilbud, gi folk mulighet til å finne noe ekstra. Vi kan ikke si at noe er bedre enn noe annet, men vi kan forsøke å trekke frem de postene vi der og da tenker kunne interessere de som kommer innom Bloggpuls på jakt etter bloggposter de ellers ikke ville funnet.
Tusen takk for innspillet ditt, og kom gjerne med flere utover, vi trenger de!

Michelle sa...

Again, they are so beautiful! You must be knitting so fast to keep your hands warm - looks like we do indeed share the same weather! I really wish I could knit like that - I would love to make myself some mittens! So pretty!

Kari sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Turid Holm Flaa sa...

Så lekre, det høres jo så enkelt ut for deg dette. Bare strikke et par til i farta. Strikke votter med mønster mener jeg er tålmodighet :-).

Den boka jeg leser vet jeg ikke helt foreløpig om jeg anbefaler, men jeg er litt fasinert av outsidere, selvbiografier og litt filosofisk tenkning .... Er heller ikke noe hurtig bokleser, så det tar nok sin tid å bli ferdig med den, og så er det jo mange flere i serien.

Ønsker deg en riktig god dag og uke. Sola forsvant her idag, men det gjør kanskje at det blir noe mildere. Turid

Lee D sa...

beautiful mittens. I can only knit scarves and maybe a simple sweater with no colour changes!

Bestemor Drillo sa...

Så artig sammensatte farger !
Og blomstene under bærer bud om tider uten votter, men inntil da er det godt at du står på.........!! Klem fra meg;))

Linda og Lynet sa...

Kjempefine votter i fine farger!!

Händer på Haga sa...

Hej. Vilka fina vantar du gjort! Och så mycket annat fint. Jag sydde lapptäcken för många år sen, och nu blir jag sugen på att göra det igen. Lycka till med kommande projekt!

Tilonino sa...

Så flotte disse også ble. Må se litt nærmere på den boka tror jeg.
Ha en fin kveld. Klem fra Tine :)

Beate sa...

Så flotte vottene ble! Gleder meg til å se det neste prosjektet! :)