torsdag 14. januar 2010

Irriterende mangel på garn.....




-Jeg er igang med et nytt strikkeprosjekt. Det er ikke noen bombe. Men problemet mitt er jeg ikke får tak i det garnet jeg vil ha... Så nå sitter jeg her å venter.... Jeg surfer en del i bloglandia! Og jeg har flere ganger funnet ting jeg blir så inspirert av, at jeg bare må lage det selv.....Her på denne bloggen, fant jeg en jakke som heter PlumFrostCardigan. Den falt jeg ganske pladask for!! Jeg fikk kjøpt og lastet ned mønsteret, og dro for å kjøpe garn. Men typisk hadde de ikke nok av den fargen jeg vil ha. Noen få nøster, ja men ikke i samme innfargning. Men jeg klarte ikke vente og bare måtte begynne!! Armene blir i en innfargning, bolen i en annen. Det bør gå. Jeg ble fort ferdig med armene, så nå må jeg smøre meg med tålmodighet eller finne på noe annet til de får inn fargen på Husfliden.....
-Noe annet som skjedde meg, da jeg sto i en annen!! garnbutikk og skulle betale for et "reserve" arbeid!! Var at jeg husket ikke min egen kode!!!! Den er vissket vekk fra hukommelsen min.... Søkk borte... Og jeg har ikke skrevet den ned!! Jeg prøvde først i butikken, så i minibank, til svupp kortet ble slukt, og igjen i min egen bank..... Er det et tegn på - ikke mer garn-shopping?? Ikke særlig festlig!!
Her er reserve arbeidet mitt!! Jeg liker flammegarn, og Delight fra Garnstudio er ganske nytt!! Skal bli et sjerf/sjal?? Startet med 3m på pinnenr.7 Legger ut 1m i den ene siden annenhver omgang. Til det blir 90m, eller til jeg har brukt det ene nøste, så felle med det andre nøste, ned til 3m igjen. Det blir fint, men jeg foretrekker å strikke på pinner nr 2,5 framfor 7......

11 kommentarer:

Eirin Bjørnstad sa...

Hei. For en hyggelig blogg du har, hit vil jeg gjerne komme tilbake. Har lagt deg til på listen min. ;-)
Jomfruland er en vakker øy. Jeg har vært der ved tre anledninger, på kurs, men bare om sommeren. Dit vil jeg gjerne dra igjen.
Alt godt fra Eirin.

Anonym sa...

Hei.Kjempe fin jakke.Har akurat nå kommet hjem fra byen jeg å har vært på husfliden og hentet garn som jeg har bestilt så nå får jeg strikket ferdig sokkene jeg har begynt på.Kjempe fint sjal.Nydelig farger i alle dine strikketøyer...Ønsker deg en riktig fin Torsdagskveld.Klem fra Bodil...

STEINKJERRINGA sa...

Takk for kommentaren. Mailadressen min er
gudrunbjugn@hotmail.com
For noen flotte farger du har valgt til den jakken. Synd at du ikke fikk tak i nok garn, du burde ringe en annen Husflidsbutikk - eller direkte til Raumafabrikken.
Pussig med det sjals-garnet. Jeg har nettopp kjøpt to nøster, og jeg tror minsanten det samme farge som ditt. En butikk her selger det garnet på nettet. Du finner link til den hos meg: HVERDAGSLIV. Tror jeg må begynne å strikke sjal allerede i dag.

Anna-Karin sa...

Hej!
Jag har virkat (heklet?) 4 halsdukar/sjalar med Drops Delight, och tycker det är så vackra färger. Perfekta julklappar var det!
Härliga färger på garnet på den första bilden!

Kram från Anna-Karin

Vibekes lille ullne sa...

Nydelig mønster på den jakken og fine farger du har valgt. Kjedelig å måtte vente på garn når man har fått strikkeinspirasjonen. Reserveprosjektet med Drops delight ser ikke verst ut det heller og nei jeg kan aldri tenke meg at manglende kode er et tegn på at garnkjøpestopp skulle være nødvendig! Ha en fortsatt fin kveld! :)

Turid Holm Flaa sa...

Hei, forstår godt at du falt for den jakka og bare måtte strikke den. Håper du finner garnfargen eller en annen løsning.

Det med kortet opplever jeg av og til, og spesielt hvis jeg tenker på at nå må jeg ikke glemme koden. Har funnet ut at koden sitter i fingrene, ikke i hodet. Og står jeg helt fast må jeg ringe min kjære, han kan min kode ... og husker slike ting.

En god natt og dag i morgen ønsker jeg deg.

Bestemor Drillo sa...

Er innom for å ønske GOD HELG !
Når det gjelder å glemme koden er det noe jeg kjenner meg igjen i ;)
Klem!

Beate sa...

Å så kjedelig å vente på garn, men for ei flott jakke da! Det garnstudiogarnet har jeg ikke prøvd, det må nok prøves snart :)

Anonym sa...

I inclination not acquiesce in on it. I regard as polite post. Particularly the appellation attracted me to read the intact story.

Turid Holm Flaa sa...

Hei igjen, takk for hyggelig og varm kommentar hos meg. Du har forstått meg rett, og du sier noe som jeg tror er veldig riktig. Det er nok vanskelig for meg å ta valg og ønsker at andre skal gjøre det. Men heldigvis vil jeg få litt hjelp på veien ... tror det kan være godt å ha noen å lufte tanker med. Ønsker deg en riktig god lørdag. Stor klem.

Unknown sa...

Hei... :O)
Måtte trekke litt på smilebåndet..., kjente meg så godt igjen. Desto mer man tenker på koden, jo mindre husker man. Men heldigvis dukker det vanligvi opp i minnet igjen!
jakken du holder på med er kjempeflott, og det blir sjalet ditt også... :O)

Ha en fin kveld!