mandag 1. november 2010

Helgens loppefunn!!

 Idag puster jeg ut etter helgens slitsomme, men ganske morsomme loppe-helg!! Jeg har sagt det før,  jeg gruer meg like mye hver gang.  Men når det er over og det igjen har kommet penger i korpskassa, er det veldig tilfredsstillende!!  På dette loppemarkedet gikk jeg litt bananas og kom hjem med mye flere lopper enn jeg pleier. På lørdag fant jeg denne fine blå stolen!! Den var akkurat det jeg trengte som en ekstra stol. Den har litt feil blåfarge, så den må males. Den er god å sitte i, så jeg er kjempefornøyd!!  Jeg tok faktisk ut en annen gammel stol fra heimen og den ble solgt videre. En ut, en inn.........

Gammel julepynt?? Jeg har en plan for juletreet  dette året, så disse passer.......
En fordel er at jeg kan gå å snoke mens vi pakker ut. Gamle brikker og tallerkendempere fikk et nytt hjem.
Det ble en storfangst av gamle strameibilder!! Nei, jeg skal ikke ha dem på veggen!! De skal plukkes ut av rammene og vaskes!! Og så har jeg tenkt å bruke dem etterhvert.
En gammel settekasse. Jeg har hatt en før, den er borte, men nå har jeg en ny!!  Hva jeg skal med den. ??
En drink-shaker som ikke kan plukkes fra hverandre!?  (Det oppdaget jeg akkurat nå, da jeg vasket den!!)   En tekanne som skal få strikkefrakk!!  Og det eneste norgesglasset jeg så på dette loppemarkedet.  En ubrukt, leir, stekegreie.  Kanskje litt overilt..... Alt dette til den nette sum av 250,- kr!!  Det er interesant å stå på selgersiden under et loppemarked. Nå har jeg jobbet på husgeråd, dvs glass, kjøkkenting, tallerkner, kopper osv. De som kommer stormende først er de som kjøper opp.  De er helt klar over hva de er ute etter. (Det er vi også!!)  Så er det de som jakter på spesielle ting til seg selv. Det er en hyggelig kundegruppe!! Og så er det resten som helst vil at vi skal gi bort alt!! Jeg appelerer stadig til at det går til en god sak, og at det ligger masse slit bak!! Noen ganger trenger det inn, men oftest ikke...... De som selv har jobbet med loppemarkeder betaler noen ganger mer enn de skal. De synes synd på oss, og priser seg lykkelige over at de er ferdige!!   Loppemarkeder har helt klart en funksjon. Det er resirkulering. Grønt!!  Noen får bruk for noe  som andre ikke trengte!!  Det er lettere å gi bort ting, hvis man vet at noen andre får glede av det!  Og ikke minst,  det er en viktig inntektskilde for korps, kor og andre frivillige organisasjoner.   Så nå kan vi lene oss tilbake, helt til utpå våren engang....... Ha en fin dag!!
 Posted by Picasa

12 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei.
Jeg husker godt den tiden med korps lappemarked, travet tid det !!
Mye fint du har fått tak i da.
Ha en fin dag, klem-

Mette sa...

Sa mange fine ting du fikk med deg! Morsomt med loppis, ja!

Ellers takk for din bekymring for Tenaringen. Jeg pleier a sjekke slikt med ham og han hadde faktisk intet imot det! ;-) regner vel ikke med at det er sa mange av kompisene som leser bloggen min, hehehe...

Spennende a se hva du skal bruke strameibildene til. Har noen liggende jeg ogsa...

ha en fin dag!
klem mette

Stubbetufsa sa...

Å, så mye fint du fant!
Den stolen var et funn!
Og leirstekekaret! Det man steker inni der. blir så saftig!
Og så gammeldags julepynt! Nydelig!

Vibekes lille ullne sa...

Så mange fine skatter du fikk med deg! Jeg ble rent misunnelig! :)Strameibroderier er superfint til vesker, lurer på hva planene dine er?

Den gruppa som ikke vil at noe skal koste mer enn maks 2 kr, kjenner jeg igjen fra min tid på loppemarked. Kjenner meg også igjen i å betale litt mer enn nødvendig for loppene og ikke prute!

Snakkes på fredag! :D

Marit sa...

Så mye fint du fant! Stolen er et kupp!!
; )

Gudveig HN sa...

Så flink du er - det er mye arbeid med loppis, men det er veldig nyttig. Samtidig er det jo en kjempefin måte for å få inn penger til korpset...
Også jeg lurer fælt på hva du skal bruke de strameibildene til.
... og hvis du ikke har bruk for settekassen, kan jeg faktisk tenke meg å kjøpe den :-) Samler på fingerbøl...og de må jo vises frem...

ANNEPÅLANDET sa...

Haha, skulle nesten trodd du hadde vært hjemme hos meg og forsynt deg - jeg har alt bortsett fra den blå stolen. Den var kjempefin!

Ang sokkeoppskrift: Jeg linket både til nettsiden og Ravelrysiden til Kirsten Kapur i innlegget mitt, oppskriften ligger begge steder (eller gjorde, i hvert fall).
Jeg kjenner dessverre ikke til noe sokkegarn med bomull, for jeg er en frossenpinn og bruker ullsokker hele året. Men hør på Mauds garn, de har jo butikk både i Lillestrøm og i Strøget i Oslo nå, og de har utrolig mye sokkegarn.

Bestemor Drillo sa...

Så masse fint du har fått med deg!
Jeg misunner deg virkelig den gamle julepynten, jeg har noe som ligner på disse kulene! Herlig!!
Klem fra meg !

Linda og Lynet sa...

Den stolen var rett og slett kjempefin!! Bra kjøp:)

Litt glad jeg aldri har vært med på å arrangere sånt, så utrolig dårlig som jeg er til å rydde/kaste/samle hadde jeg endt med å ta med alt til overs hjem..

Ha en fin dag!

Anita Tørmoen sa...

Så mange flotte loppemarked-funn du har. Det er skikkelig gøy å rote rundt og oppdage små skatter:) Håper du tar bilde av treet ditt:))

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for titten.Så mye fint du fikk tak i.Virkelig kjempe fint.Har ikke ord.Den brune te kanna slik ei har jeg hadd en gang.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Unknown sa...

Mange flotte loppefunn. Det er faktisk mye av det samme jeg prøver å bli kvitt! Synd vi ikke bor nærmere hverandre, da kunne hentet her gratis. *Ler*

Ser at det er en stund siden jeg har vært på besøk hos deg og måtte titte gjennom mange innlegg. Mye bra! Jeg har nok også blitt skuffet om jeg måtte på jobbtur til København. Der MÅ man jo ha tid til å rusle litt rundt... Godt at jobben var koselig da!

Ønsker deg en riktig god helg!