torsdag 15. mars 2012

Aldri nok lapper......

Hva er det med meg og lapper!? De har en magisk tiltrekkningskraft på meg. Stofflapper, strikkelapper og heklelapper. Jeg hadde akkurat startet på lappene fra Marie Claire Idees,  heklet noen få, før jeg måtte starte på ett nytt.  Noen nøster med Delight (kjøpt på salg) har ligget å ventet i lageret mitt.  Jeg laget et tilsvarende ifjor som jeg gav til min mor, som syntes det var så fint at hun la det i et skap!?  Altså har jeg bestemt meg for å lage et til meg selv også, men i litt andre farger. Jeg synes det garnet som har rødt, blått og grønt i seg er helt fantatisk.(Farge 15) Men jeg har  noen andre farger også.  Drops har virkelig klart å lage et garn som er perfekt for disse lappene!!  Jeg ville aldri drømme om å strikke meg en genser i dette garnet, men som teppe!!  Perfekt!! Jeg har også heklet noen flere av de fargerike lappene. Det er litt mere styr, fordi garnet må kuttes mellom hver omgang, og jeg må tenke!! litt mer på  fargekobinasjonene... 
 Jeg har brukt tykkere garn enn i den opprinnelige oppskriften og da ble hver lapp litt vel stor!! Så jeg droppet en omgang. Det spiller ingen rolle, fordi jeg veldig lett kan tilpasse mønsteret!! Jeg skulle ønske det var meg som hadde funnet på dette mønsteret....
 Naboen lurte nok litt da jeg kom ut og rigget meg til på den ganske rotete plattingen utenfor huset. (Til fotografering). Det lå masse ståltråder der, som jeg ikke skjønte hva var, før det gikk opp for meg at det var stjerneskuddene fra nyttårsaften. Og i et hjørne sto denne stakkars frysetørredede kaktusen som jeg hev ut i januar. Jeg var så utrolig lei den, selv om jeg kan beskyldes for plantemishandling....... Ikke pent av en som ellers er veldig glad i planter og blomster.....
 Rosene som jeg fikk på kvinnedagen står ennå...... De ville jeg ikke drømme om å fryse ut.....
Nå har min periode med veldig intens jobbing, gitt meg fri til etter påske. Det betyr at jeg har plenti av tid til å kose meg med alle mine lapper, og imorgen er det fredag!!   AnneK:-)

8 kommentarer:

Teje Karjalainen sa...

Hi Anne! Your crochet looks wonderful! I love your colours! Do I remember right that you had made a waist coat with crochet hexagons? I would like to see it again, but can't find. (Translater doesn't help me).
Have a great weekend1 x Teje

Vibekes lille ullne sa...

Det er så herlig å se når du har så mange "lapper i lufta". Farge 15 tror jeg ikke at jeg brukte, men det ser jo kjempefint ut så langt. Det andre blir rene sukkertøyteppe med alle fine fargeskiftene.

Regner med at det blir en kreativ periode på deg når du har fri. :)

Med kjæleik til livet sa...

nydelige ruter ;)

dette teppet står veldig høgt på min ønskeliste også ;)

nyt dagen - eller natta ...
monikasmil

Unknown sa...

å, jeg liker så godt de fargerike! Synd det er så vanskelig å ta med seg på bussen :)

Unknown sa...

Du får aldri nok lapper og jeg får aldri nok bøker ;-)

Rosene dine kunne jeg imidlertid tenkt meg. Nydelige!

I dag har jeg en bokanbefaling. Anbefales på det varmeste.

Ønsker deg en riktig fin helg!

anitra sa...

Hvilken fart du har på heklenåla! Imponert ;0)

Marit sa...

Nei, jeg tror aldri du kan få for mye lapper
; )

Begge teppene du hekler blir lekre, og ganske forskjellige. Kos deg med friperioden!

Tilonino sa...

Hehe, måtte le litt av den frysetørrede kaktusen :))
Nydelige tepper du lager. Og heldige du som har friperiode.
Men så er det sikkert vel fortjent også. Gleder meg til å se hva du skal trylle frem mens du har fri :)
Fin kveld til deg
Klem fra Tine