tirsdag 6. mars 2012

Bare jeg har nok garn......

Jeg fikk strikket en del sist helg.  Jeg har en grunnleggende "angst" for ikke å ha nok og gjøre.....
Det høres litt nevrotisk ut, og det er det nok også!?  Men det er en helt grei nevrose å leve med! :-)
Iallefall, denne lille hjertevarmeren, eller vesten som jeg fant på Ravelry for en stund siden, er ferdig!! Den er strikket sidelengs med forkortede rader. Det tok ganske lang tid, til tross for at det bare er rettstrikk.  Jeg valgte et litt eksklusivt garn.  Rowan felted tweed. 75 kroner pr. nøstet, men når det var  3 nøster som gikk med er det helt greit!!  Garnet var godt å strikke av og det ser bra ut!! Kjøpt hos Tjorven på Majorstua.
Jeg bør nok ta meg bryet med en liten runde med damping!!  Men jeg var så travel med å få tatt bilder.......
Nemesis sokkene har  ligget halvstrikket en stund!! Heldigvis strikket parallellt slik at det var greit å fortsette.  De ble bitte grann forskjellige, og jeg stoppet mønsteret midt oppe på foten.  Jeg liker å strikke sokker med utfordringer  i mønsteret. Selvom det gjør at jeg må sitte med nesa i mønsteret å "høre" tv.

Til slutt ble det en liten lue. Det evige djevellue-mønsteret, strikket mange ganger. Det er vel et av de beste mønstrene for luer som sitter godt på hodet til en liten sukkerunge eller skrikerunge alt ettersom......Strikket i Baby-silk fra DSA.

Tulipanhagen på kjøkkenbenken er klar for utbytting!!   Den er til og med vakker når den er vissen!!
Nå skal jeg på jobbreise noen dager og da er det lurt å ikke ha for mange blomster i heimen.  Erfaringen tilsier at de er vissne når jeg kommer hjem igjen!?   Vann kjære, litt vann....... :-)
                         Ha en fin uke alle sammen!!  AnneK:-)

6 kommentarer:

Teje Karjalainen sa...

I love your heart warmer - want one, too! x Teje

Mette sa...

Ja, hva du produserer! Ha en fin fin jobbreise. Kanskje det star nye tulipaner og venter nar du kommer tilbake?

Anonym sa...

:) tittit

Tilonino sa...

Så fin den ble hjertevarmeren din. Herlig og myk så den ut til å være.
De luene er så skjønne. Jeg hadde mange slike til mine når de var små :) Jeg har fornyet blomstene her hjemme i dag. Ut med de visne og inn med nye. God jobbreise :)
Klem fra Tine

Grethe sa...

Flott strikking;helt avansert for meg,så det er gøy at noen får det til! Sy mye på jobbe-turen :-)

Bestemor Drillo sa...

Flott hjertevarmer du har strikket!
Tulipaner er også noen flotte hjertevarmere! Ha en fin tur!
Klem fra bestemor!