søndag 8. mars 2009

8. MARS




-Ja så har vi kommet til 8.mars!! Kvinndagen!? De strømpene jeg har strikket,burde i det minste ha vært røde!? Da jeg var 25, var jeg veldig opptatt av lik fordeling av husarbeid og av likestilling. Jeg ville gjerne oppdra min bedre halvdel i starten av vårt samliv. Det var noen heftige diskusjoner om oppvask og gulv-vask og skifting av dekk.... Den diskusjonen er stadig aktuell i mediene og vi blir antakelig ikke ferdige med den på lenge..... -Disse sjøgrønne strømpene er tiltenkt en venn, hun liker fargen tror jeg. Jeg fant mønsteret på
Knitty, de heter Monkey. De var morsomme å strikke, så morsomme at jeg nå har en vond venstre arm, ganske dumt, fordi nå må jeg la alt av håndarbeid få en pause......
Jeg strikket med Sisu, på pinner nr 3. De ble litt store.
Kunne nok ha brukt tynnere garn og tynnere pinner.
-Jeg viser stadig fram huset vårt(halvparten) som en dokumentasjon på den stadig fraværende våren. (Idag snør det!!)
Etter planen skal vi ha ut en båt om 14 dager???? Det spørs om det går??? Klima endringene tyder på en varmere høst uten snø, og etter jul får vi vinter fram til 17 mai, og er vi heldige blir det et par uker i slutten av august som vi kan ta på shorts????? Jeg vurderer å emigrere.......

2 kommentarer:

Kari sa...

Huffamegoghuffameg - glad det ikke
er jeg som er i all den snøen. Det er jo hvitt og fint og vakkert, men om litt så er det bare slaps og søle!!!
Jeg var frustrert over varmen her og de lange vintrene i Norge og spurte hvor i verden det var perfekt med 25 grader året rundt. Og det var San Diego i California - så vi får tenke på pensjonist-tilværelsen der.....

Kari sa...

Huffamegoghuffameg - glad det ikke
er jeg som er i all den snøen. Det er jo hvitt og fint og vakkert, men om litt så er det bare slaps og søle!!!
Jeg var frustrert over varmen her og de lange vintrene i Norge og spurte hvor i verden det var perfekt med 25 grader året rundt. Og det var San Diego i California - så vi får tenke på pensjonist-tilværelsen der.....