lørdag 26. mars 2011

Trøstebaking......

 Bloggingen min har kommet litt i bakgrunnen den siste uka.  Noen ganger blir det sånn.  Jeg er ikke helt sikker på hva det kommer av,   det er noe trøstende i baking.  Det begynte forrige søndag. Det er det vanlige, jeg blir inspirert og vil prøve.... Mellomsøster var hjemme og denne karamell og banankaken med is var dessert søndag.  Jeg glemte å ta bilder......  Anbefales, men ikke bruk mørk sirup!! Bruk lys!!    Yngstebarnet mitt er snart ferdig konditor,  innimellom kommer hun hjem med de lekreste ting.  Hun har egentlig forbud mot å ta med til oss..... Hun lager ikke slankemat for å si det sånn....  Hun inspirerer også  med de lekreste macarones  med sjokoladeganache, det har jeg hatt lyst til å lage selv.  HER  er oppskriften jeg brukte. Eggehviter på benken og skolding av mandler.... Innviklet og sølete.  Den store feilen,  jeg brukte vanlig kjip kakao!! Bruk god sjokolade!!  Og som dere ser, feil tut i sprøyteposen!!  Inni er det også karamell, og den ble nok litt for tynt flytende. Bør kokes lengre!!  Jeg har bevist for meg selv at jeg klarer!!
Min kjære har fødselsdag idag, og det betyr kake på sengen!! På en annen, vistnok veldig populær blogg fant jeg  denne. Den anbefales på det varmeste!! Med fersk  kokos i!!  Jeg brukte resten av karamellsausen på toppen og da ble den enda bedre...... Jeg har også drevet med litt repeterende terapisøm. Og holder faktisk på med klargjøring til quilting!! Les:Utspenning av bakstykke og vatt på gulvet. Fortsettelse følger.....Ha en fin lørdag!! Bak litt da vel!!  AnneK:-)

9 kommentarer:

Pia sa...

Uha det ser lækkert ud - velbekomme.

Ruth sa...

Oy, dette såg "farlig" godt ut. Har ett barnebarn som er konditor,men hun bor for langt vekke til at jeg kan stikke innom å få smaksprøver, vet ikke om jeg skal si "heldigvis". Ha en smakfull helg. Ruth.

Anita Tørmoen sa...

Kakene ser gode ut:)

Marit sa...

Her var det mange fristelser...
; )

Fru Keilegavlen sa...

Mmmm...dette såg godt ut!!

Tilonino sa...

Det så veldig godt ut da :)
Ha en fin søndagskveld. Jeg skal sy videre jeg :)

*Klem fra Tine*

Unknown sa...

Tviler ikke på at det er deilige kaker, men det er påskeliljene som gleder meg mest! Her har Kong Vinter vendt tilbake og det snør for tredje dag på rad. Håper Frøken Vår snart melder sin ankomst.

Ha en fin dag!

Moan sa...

Huff! Nå ble jeg sukkerhungrig!

Bestemor Drillo sa...

Gratulerer med din kjære!
Dusteller da riktig pent med han !
Slike fristelser burde du ikke vise fram på bloggen!!!!! Jeg blir så kaffetørst og da må jeg også ha noe til kaffen og dette så så godt ut.
Kanskje jeg prøver jeg også!
Ha en fin helg! Klem fra bestemor!