lørdag 11. april 2009

Rare påsketradisjoner!?




Her i den lille byen vi er på påskeferie, har de en påsketradisjon. De bader fra by-brua på påskeaften. Idag var det 125 personer som iførte seg gule t-skjorte og frivillig hoppet ut fra brua!!? De sa det var 7 varmegrader i vannet!! I det indre havnebassenget som jeg alltid har hørt er særdeles forurenset!? Hvordan orker noen å plage seg selv slik? Nå hører det med til historien at min bedre halvdel badet for en uke siden, men det er på grunn av et stadig pågående veddemål med en nabo, om hvem som bader først... I år gikk seieren til denne siden av fjorden, neste år regner jeg med at hun på Hvaler bader 2.nyttårsdag.... Minstebarnet badet også, men hun for å kunne få en ispinne? i en lue i mai?? Nei jeg bader ikke før det er minst 20 grader i vannet, da må det være så varmtat jeg ikke orker å være på land. Nå er det nydelig i strandkanten, barna ligger på brygga kun iført ulltepper, lue og flees.... Døtrene mine teller fregner, og jeg sitter lykkelig inne med en dings som gjør det mulig å være på nett..... Den lille stripete jakken er til min lille venn Iben, håper at jeg ikke har bommet på størelsen, hun er vel bare str 1 år foreløpig.......Lykken er å være der man trives best, med dem man er glad i rundt seg og masse håndarbeid....fortsatt fortreffelig påske!!!

2 kommentarer:

Heidi sa...

Artig og spesiell påsketradisjon! Det har vært en nydelig dag, kan tenke meg dere har hatt det herlig.
Kos deg videre resten av påsken!

For noen vakre påskeliljer - eller er det pinseliljer det heter :)

Kari sa...

Det er jo nesten som i Hellas da alle hoppet i vannet 6. januar!! Visste ikke at de var så gale i Kragerø!!!! Kos dere videre påskesola, ulltepper eller ikke!!