mandag 22. oktober 2012

En lang deilig ferieuke.....



Ofte flyr ukene som en vind. Heldigvis har den uka som nå har vært, for en gang skyld føltes lang. Hva det kommer av en vel fordi den har vært full av opplevelser og inntrykk.

Floridas kyststripe mot Mexicogulfen består av mange fantastiske strender som er et yndet reisemål både for europeere og amerikanere.  Det er flere byer som består av digre hoteller og leilighetsannlegg,  som ikke var spesielt sjarmerende sett med norske øyne. Men det er også mange veldig hyggelige steder.

På Key West er det
 masse europeere og virkelig et partysted hvis man ønsker det. Vi synes det er utolig fint der og jeg drar gjerne tilbake igjen!!
Det blir mye hav og himmel!!  Litt samme følelsen  som jeg får på høyfjellet en fin vinterdag. 
Bortsett fra at man nesten ikke trenger klær.....
Når jeg går på en strand er jeg stadig på jakt etter skjell. Jeg plukket optimistisk opp noe for meg som liknet en liten konkylie, men inne i den bodde det noen.  Så den måtte få bli på stranden.
Solnedgangene får mye oppmerksomhet hver dag.
Det er mye skilt i dette landet!!  Opplysningsskilt som dette, men også masse forbudsskilt!


Mat må man ha, og sushi er stadig en av 
yndlingsrettene. Og i Naples fant vi et hyggelig sted som serverte oss dette!!

Nesten et lite kunstverk!!

Quiltebutikker stod selvfølgelig på lista mi. Jeg gjorde litt forarbeid og på den måten fikk jeg vært innom flere på min vei.  Stoffene er mye billigere enn hjemme. Jeg handlet ikke så veldig mye, passe!! Men det er veldig gøy å se!! Og de stoffene jeg fikk med hjem er preget av sol og varme.....
                               Ligger i Venice.
Noe av det jeg kjøpte!! 
  Denne er i Sarasota. Kjempefin!!  De har nettbutikk også!!
Det er ikke tull at alt er stort i Usa. Det er store avstander og man er helt avhengig av bil. Nå kjørte ikke jeg denne gangen, men trafikken er høflig og de tar hensyn.  Og med GPS i bilen kom vi lett til de stedene vi skulle.
Nå har vi også besøkt venner som selvfølgelig har gjort det de kunne for at oppholdet skulle bli fint.  Vi har prøvd å sette oss inn i hvordan hverdagen er for de som bor der er, og det kom mange interesante samtaler ut av det.  Ikke minst det kommende valget.


Her sitter vi å venter på en solnedgang på det som ble kåret til Usa`s strand nr 1!!  Nå er det tilbake til høst  og hverdag i Norge.  Jeg er glad og takknemlig fordi jeg får mulighet til å utvide horisonten min på denne måten!!  Ha en fin oktoberuke- helst uten snø.........AnneK:-)


3 kommentarer:

Kari sa...

Å, så herlig - skjønner at dere har "forelsket" dere i den delen av USA!!! Fordelen i Florida er vel klimaet og at det er forholdsvis billig. Må nok ta en tur dit vi også en gang, solnedgangen på Siesta Key var bare fantastiske!!! God klem

Unknown sa...

Høres nydelig ut!

Heidi sa...

Ser ut som du har hatt en kjempeflott ferie. Det er vel ingenting som er så vakkert som solnedganger ved havet - helt nydelige farger.