søndag 28. oktober 2012

Snart vinter.......

Bilen har fått vinterhjul idag. Det er meldt snø.  I år orker jeg ikke å bli overrasket med sommerhjul på glatta.
 Sommerklærne kan pakkes vekk og ulltøyet bør ligge klart. Jeg prøver å bli klar jeg også!!


Denne genseren ble fortere ferdig enn jeg trodde den ville bli. Det er tynt garn, men på pinner nr. 3 ble det et hyggelig arbeid.
Den veier kun 209 gram. Jeg brukte nesten alt av det blå garnet,  og det ble litt nerverpirrende på slutten. Forberedte meg på beige halslinning, men det slapp jeg.
Denne søte duken er fra swapen jeg akkurat har deltatt i.  Thank you Tracey!!
Jeg har hatt lyst på rakfisk i flere dager. Det er kun på denne tiden av året jeg fyser på akkurat det. Det er slettes ikke ulikt taco i tilbehør,  eller sushi for den saks skyld........
Det har blitt en slags forskyvning av ferdigstillingen av quilter.  Jeg har nå quiltet 2 1/2 quilt i ramma mi. Det er morro!! Idag har jeg klart (bank i bordet) å ikke måtte sprette opp noen ting. Jeg må være pinlig nøye med treingen av maskinen og undertråden også. Hvis ikke, lager maskinen en sabla ufse av tråd på undersiden, og jeg må nærmest demontere maskinen. (En liten overdrivelse:-)
Nå skjer det at opphopningen i quiltekøen blir lukkekanten.   Den over er frihåndsquiltet på den nye maskinen, men ikke i ramma. Nå er den ferdig!!
Denne har ligget lenge!! Toppen ble laget på kurs med Hilde Krogh for 4-5 år siden.  Den skal få lukkekant og nytt liv på gjesteseng.

Lysthuset til min kjære er snart ferdig!!  Han snekkrer i hver ledige stund. Det skal bli vinterlysthus også,  ikke bare en sommerstue.


I quilteramma er det en 50 årsquilt til en god venninne. Fødselsdagen har vært, men jeg måtte si at gaven kommer.  Idag koste jeg med virkelig med quiltinga, selvom jeg ennå bare ligger i startgropa.....
Floridablomst!!  Ha en fin kommende uke!  Jeg har fri! Dvs, jeg starter på litt tidlige juleforberedelser!!
                                               AnneK:-)

10 kommentarer:

Beate sa...

For en nydelig genser du har strikket!! Den likte jeg. :) Ønsker deg ei god uke

Bodil sa...

Det var ein nydeleg gensar :) Og så flotte teppe du har sydd og. Ha ein fin kveld.

Teje Karjalainen sa...

Hi Anne! All your projects look so beautiful! And what goodies you have there! I enjoyed also your lovely holidays photos! How I missed your latest posts? Have a lovely week! x Teje

Lappeline ♥ sa...

Nydelig flott genser....flotte farger:)
Aldeles fine tepper også og jeg ønsker meg en slik quiltemaskin sikkert spennende å holde på med.
Fin ukestart til deg
Klem

Unknown sa...

Det var en veldig flott genser! Og flotte quilter - imponerende hvor mye du får ferdig :) Mitt halvferdige lappeteppe ligger fortsatt i en kurv, men nå fryser jeg, og har lyst på ullforet lappeteppe, så kanskje jeg må få ut fingeren snart...

anitra sa...

Er bare stum, av beundring!
Godt du var så rask til å strikke at garnet holdt da! ;0)
Tar mannen oppdrag?

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempefin genser og mange spennende prosjekter!

Marit sa...

Høres ut som du har hatt en flott ferie i Florida
; )
Så mange kjekke prosjekter du viser fram - lysthuset i hagen blir en drømmeplass. Helt sikkert behov for noen quilter der, til sene kvelder...
Lekker 50 års gave! Den nye longarmen din kan bli "a girls best friend". Så kjekt å se bilder fra hele prosessen. Så kan en drømme om kanskje en gang...

Quiltefeen sa...

Genseren er nydelig! Den likte jeg veldig godt. :)
Teppene også, kjempeflotte!
Misunner deg lysthuset, det har jeg også veldig lyst på.. Men bor i rekkehus med tilsvarende liten hage, så ser at det hadde sett litt dumt ut..hihi.. Kos deg med ditt, deilig å ha et sånt sted..
Klem, Kristin

Unknown sa...

Kjempefine tepper, likte spesielt godt det med stjerner. Har kjøpt islandsk garn, så nå er jeg snart klar for å strikke jakke - gleder meg :o)