fredag 5. oktober 2012

Jobbreise......

Det er fredagskveld og jeg er på jobbreise..... Vanligvis sitter jeg godt i sofaen hjemme med "gull-rekka" på skjermen. Gull-rekka er på i kveld også, men jeg er ikke hjemme......
Men jeg er godt utstyrt. Jeg drar ingen steder med fare for å gå tom for håndarbeid!!
Heldigvis oppholder jeg meg i vakre omgivelser der  høstfargene virkelig  kommer til sin rett.  Og idag har været vært praktfullt her på østlandet!!

Jeg har også med meg litt lappesøm. Da jeg var på kurs med Sue Daley for 14 dager siden, kjøpte jeg en vakker bunke med stoffer, satt sammen av Kristine som jobber hos Kathrine.  Papirsøm  er populært for tiden, og vedlig lett å ta med seg.

Jeg bygger meg utover fra en  8-bladsstjerne.  Det finnes en modell jeg skulle lage, men jeg glemte å ta bilde.  Men jeg tror det er sånn cirka. Uansett hvordan jeg gjør dette vil det bli lyst og delikat. Mulig ender den opp under juletreet!?:-)
På pinnene er det en genser som kommer til å ta tid. Tynt garn fra Garnudsalget.dk.  Ull/silke.  Fargen er mørk dongeriblå og lysbeige.  Denne gangen slapp jeg toll, handlet for 180,- rett i postkassa. Det kan jeg like!                                                                      Joggeskoene er også med!!  Jeg jobber jo mestparten av dagen, men etter en lang dag er det deilig" å blåse ut" hodet med litt jogging.  ( Er det virkelig jeg som sier det??)   Da kan jeg sitte  resten av kvelden å sy eller strikke med god samvittighet......
 Det var så hyggelig at jeg hadde fått noen nye følgere!! Velkommen!:-)
(Resultater av jobbreisene kan sees på Nrk1 fra 28 oktober:-)
Håper du har en fin fredagskveld!!  God helg!!
                                             AnneK:-)                                                      

9 kommentarer:

Gudveig HN sa...

Vestfossen - igjen? Trodde dere var ferdig der...
Jammen er du flittig som får både sydd og strikket!

STEINKJERRINGA sa...

Jeg reiser heller ingen steder uten håndarbeid, alltid beredt!
Nå er jeg spent på hva vi får se på NRK 28. oktober. Hint, hint?? God helg. Overdriv endelig ikke den joggingen!

Bodil husfrua sa...

Hei.Så mye fint du holder på med riktig fint.Koselig med håndarbeid klør i fingrene når det ikke er med meg.Nydelige bilder kos deg masse på jobbreise å ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil. Ny bloggadresse www.bodilh.blogspot.no du er hjertelig velkommen dit:)

Lappeline ♥ sa...

Klart håndarbeidet må være med......på tur
Nydelige ting du holder på med......spennende og gleder meg til å se det ferdig

Fin helg ønskes deg

Klem

Mona sa...

Spennende ting du holder på med. Kjøpte stoffpakke og maler jeg også til den duken da Kathrine var i Tønsberg med Sue Daley.

Mona sa...

Spennende ting du holder på med. Kjøpte stoffpakke og maler jeg også til den duken da Kathrine var i Tønsberg med Sue Daley.

Mette sa...

Ser ut som det blir en produktiv helg, både på jobb og med hobbiene! Kos deg mellom 'slagene'.

Muffin sa...

Veldig fint! Og velutstyrt "matboks", hyggelig å ha med håndarbeide, ikke sant!

ANNEPÅLANDET sa...

Mye fint du holder på med (som alltid)! Blir spennende å se. Jeg er jo mest nysgjerrig på genseren jeg da, den ser fin ut og jeg har nettopp vært inne på Ravelry og kikket...
God søndag!