torsdag 11. oktober 2012

Litt ferdigstilling.......

Vel hjemme igjen etter en drøy uke på jobbtur......Det var utrolig deilig å komme hjem til klesvask og husarbeid.....Rart hva man savner når man bor på et hotellrom.
Jeg holder ofte  på med flere ting samtidig, og plutselig ble flere ting ferdige på likt!!
Den tredje Shellseekeren er ferdig!!  Jeg liker den genseren supergodt!!  Min egen som jeg har brukt masse i sommer ble ødelagt i vaskemaskinen. 40 grader og full sentrifugering,  det var ikke så lurt. Den genseren kan jeg lage grytekluter av eller bare kaste!  Så nå må jeg lage enda en.  Genseren på bildet  skal gis bort til uka!! Det gleder jeg meg til!!
Freyja som jeg også har strikket  i blått tidligere i sommer har fått en dublett!!  PlateLopi kjøpt i farta ved Telemarksporten. Der har de endel islandsgarn!!  Genseren veier mindre enn 200 g!! Garn for 150,- Billig spør du meg!!
Det er minstebarnet som er kleshenger!!


Denne lille quilten er en swap. Jeg har sydd på den stund. Det er gøy med disse quiltene som flyr på kryss og tvers verden over. 
 Det er en del føringer som dette lille stitchery motivet. Akkurat det liker jeg ikke så godt. Jeg er fornøyd med hvordan den ble, og sender den gladlig fra meg.  Quilten er på vei til California,  jeg er snart på vei til Florida......Forhåpentligvis blir det et blogginnlegg fra stranda!! 
     
Så nå stikker  jeg fra skraping av frosne bilruter noen dager!!
God helg!!  AnneK:-)

14 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Lekre strikkerier! Veldig flott gave med Shellseeker og vakre farger. Fikk veldig lyst på en sånn islandsjakke, den var utrolig fin! Må bare finne ut hvor jeg kan få takk i garn etterhvert. Først er det masse julegaver som skal lages.

God tur! Går ut fra at det er til varmere strøk. Kos dere! :)

Lilla dør sa...

Her var det mykje flott strikk . Likte ekstra godt den røde jakka :). Kos deg i varmen. klem

STEINKJERRINGA sa...

Florida?? Oæææææææ! Her har en annen stakkar en eneste dag høstferie og en dag unødvendig kurs! Men æ syr, gurimalla kor æ syr! Flotte strikkerier og flott datter. Min yngste er 21 i dag. Han har ikke vært hjemme, moderhjertet synes synd i glunten som må være på hybelen på bursdagen.
God tur til Amerika!

Tilonino sa...

Ååååå her var det mye fint :) Du er en reser med strikkepinnene. Sytøyet var også nydelig. Florida...... drømme drømme. Bare en ting å i om det ; heldigris ;) Ønsker deg en riktig god tur og gleder meg til å lese blogginnlegg derfra.
Og jeg likte også veldig godt den røde jakken :) Kjempesøt og det var jo den føste også da, i fine farger.
Men god tur og kos deg masse.
Tine

Unknown sa...

Så mye flott du har strikket.... :O)

God tur til Florida... :O)

Chase sa...

Love your sweater... I wish I live next door of yours, so you can teach me how to knit! I just bough some fresh yarn today and ready to knit simple scarves! xChase

Kari sa...

Gjetter at mottageren av genseren blir kjempeglad!!! Håper dere får en flott tur....og så må du hillse så masse og gi L. en klem fra meg.
Hilsen fra meg som nyter de siste dagene med "sunshine".
Kari

Marit sa...

Flotte strikkejakker på en fin modell ; )

Ønsker deg en god tur til Forida, det høres deilig ut!

Quilten du sender fra deg er kjempefin...

Unknown sa...

Freya er en superfin jakke! HAr du brukt originalgarn, eller har du andre forslag?

anitra sa...

Hallo! Velkommen til,Florida! Her er supert vær ca 18 grader på morgenen og 30 utover dagen :0).
Huset vårt er ca to timer nord/øst for der dere skal. Vi koser oss veldig her. Har vært i kul boots butikk, blir nok noen med hjem. Snakkes!

Bodil sa...

Så nydelege plagg du har strikka :) God helg.

Unknown sa...

Det var mye fint :) Shellseekeren min ligger fortsatt halvferdig i kurven, dessverre - og blir nok ikke ferdig før neste sommer. Jeg har også kikket på et mønster som likner på Freya, så det var kult å få lenke til - lurer på om jeg kan bruke noe av alt evilla-plategarnet jeg har liggende?

Debbie sa...

Anne, Scream!!! I just love my little hexie quilt from Norway! I received-my friendship quilt today. I love everything about it. The stitching, the handwork, the hexies,the sweet fabrics, the fact that it comes all the way from Norway! Thank you very much.I Love your blog! Will write you a longer note soon. So excited! Debbie

Heidi sa...

Så nydelig jakke du har strikket. Håper det blir grytekluter ut av vasketabben din, kan bli fint.
Gleder meg til å krølle meg sammen foran tven med strikketøy i kveld og se starten på ny serie.