tirsdag 26. mars 2013

Hjemmepåske/bypåske/Oslopåske.......

 Det blir ingen hyttepåske:-(  Iallefall ikke på vår hytte. Isen ligger så tett at vi rett og slett ikke kommer oss fram dit vi skal. Det er ikke mye vi får gjort med det. Men jeg vedder på at 3. påskedag er den borte...
Nå mangler bare de siste kantene rundt Green tea, sweet beans- quilten min!! Satte inn et ekstra gir, og fikk sydd ferdig den siste blokken, (høyre hjørne nede).  Og så sydde jeg resten sammen. Mønsteret har vært veldig bra og bitene har føyd seg fint sammen.
 Sokkestrikking i bil er bra! (Besøk hos nabo-venner på Hvaler og Harry-tur)  Litt tilfeldig ble de satt igang med en lang rundpinne. Magic loop? er det ikke det det heter.  Jeg har bare så vidt prøvd det før, men det funker!!  Begynner i tåa og strikker meg opp. Hælen er strikket med forkortede rader og det funker også supert!! Fabel er et godt sokkegarn.

Min kjære har fødselsdag idag!! Han ønsket Key Lime pie, og det skal han få!! Middagen lager han selv! 
Omsider har jeg fått noen frø i jorda!! Mest erteblomster, litt annet også. Frøene er fra ifjord, så jeg håper de vil spire.
Marianne som gjerne ville ha mønster på den blå jakka i forrige innlegg. Trykk på " Min blå jakke" så kommer du rett på linken!! 
 I blomsterbutikken idag fortalte de at påskeliljene fra England hadde frosset!! Så det er ikke bare hos oss det er kaldt!! Gule tulipaner duger som bare det!!  Håper du har bra påskedager, om du er her eller der!?:-)
                                                    AnneK:-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack :)
Glad Påsk.
Marianne

Chase sa...

The quilt is so pretty!! Each time, I read your posts and admire your knitting... I don't knit well! The pie looks great!

Kjersti sa...

Hjemmepåske kan også være fint og ser at du har mye på gang her.
Teppet ser bare så fint ut, nydelig..
God Påske ja..

Lise in Norway sa...

God Påske Anne - Kari Det er masse ledig på Olive Paradis på nord Kypros ;) Kan anbefales på det sterkeste Du er flittig på alle kanter ser jeg

Beate sa...

Håper du får gode påskedager hjemme. Vi også har hjemmepåske i år. Rydding og begynning på pakking står på vårt program, med gode pauser sammen med venner og familie innimellom.

STEINKJERRINGA sa...

Flott og variert innlegg igjen! Her er det litt av hvert, og Odas kofte har jeg lenge lagt merke til, men det teppet slår alt! Og kaka, jeg eeeelsker sjokolade, men skal ikke ha det! Gratulerer med dagen som var. Hjemmepåske i hovedstaden høres helt greit ut, og jeg ville gjerne ha byttet. Minsteprinsen, han på 21, er på gamle tomter på Emma Hjorth, så jeg ville selvsagt ha byttet med ham også. Vi drukner i snø her nord, og så fyker den rundt!!! God påske inkludert påskeklem! G..

Heidi sa...

Hjemmepåske kan være bra, vi har som regel det. Teppet ditt er nydelig, riktig spennende med masse varierende mønster. Sokkene i to Fabel-farger ble kjempefine, har ikke forsøkt å blande garn på den måten, men det fungerte.
Sitter en del i godstolen med strikketøyet selv, forsøker å fullføre litt småting. De siste par dagene har det vært for mye vind til å sitte ute, synd, for sola er jo på plass. Det er nok kaldt om natta, for noen påskeliljer vi hadde på terrassen lå helt nede i morges.
Fortsatt god påske!

Unknown sa...

Her er det hjemmepåske som vanlig - med unntak av en liten harrytur til svigers, vel og merke unnagjort før rushet satte inn skjærtorsdag. Håper du koser deg med hjemmepåske, du også - du lager i hvert fall mye fint! Og sokker på magic loop er genialt :)

Cathy @ CabbageQuilts sa...

Oooh i do love your version of the Green tea and sweet beans quilt, so lovely. You must be thrilled to be finished the top. Have fun quilting it, I imagine it will be wonderful to quilt. xo