tirsdag 17. mars 2009

Å skulle pynte seg!!

-Nå er den litt skakk-mønstrede quilten min ferdig!! Jeg har quiltet på maskin, bare "slalom"kjøring. Det er mye enklere enn jeg trodde, og etter å ha vasket den en runde, synes jeg den har blitt vellykket. Kanskje jeg burde ha valgt mørk lukkekant, men denne gangen ble den hvit.



- I forrige uke fikk jeg en telefon som virkelig gledet meg!! Hadde jeg og min bedre halvdel lyst til å gå på en mye omtalt og spennende premiere? Selvfølgelig,vil jeg det!! Hadde heldigvis ikke jobb eller sy-kurs den kvelden...Gleden var stor, men det er et lite men her!?, i en bi-setning kom det,: du må nok pynte deg!? Ja, ha!? Det betyr at jeg ikke kan ta på yndlings-jeansen( mer yndlings ola-buksa), en hvit skjorte og boots og gå!? Det betyr vel mer kjole....... Gulp.Først var det å titte i klesskapet, ikke noe brukbart der akkurat. Så etter jobb neste dag, var det bare å begynne og gå fra butikk til butikk. Ikke spesielt morsomt. Og hvem har ikke opplevd, at når du er blakk, kan du være sikker på at det henger så mye fint med navnet mitt på.....Men må jeg ha noe, finner jeg ingenting!? Merkelig. Jeg er super flink til å finne fine stoffer, og hvis jeg ikke hadde skjerpet meg, hadde det gått mye mere penger på stoff. (Les. Bomullsstoffer) For å slippe slike situasjoner anskaffet jeg meg bunad, men jeg er redd det vil vekke muntre tilrop hvis jeg stiller i den.....Men jeg fant denne rutete saken som igrunnen er ganske meg!? Med riktig tilbehør tenker jeg at det blir bra!? Den rosa sminkepungen sydde jeg på kurset! Den gule laget jeg hjemme. Har laget maken før, men da har jeg sydd mye for hånd, nå er alt maskinsydd. Litt komplisert, men fint resultat!! Det er som alltid fint å gå på kurs hos Katrine. Neste kurs-kveld planlegger jeg å få laget en liten veske til denne kjolen!? Så er det bare å se frem til den store kvelden....

2 kommentarer:

Kari sa...

Den der kjolen ser veldig ut som deg ja - ta tights under og støvler og vips er du pyntet og fin!!!! Hører vårsola skinner og snøen renner bort nå. Det er bra, ingenting er som våren!!! Her er det full fart med innkjøp til leiligheten.....det er bare å lukke øynene og la kredittkortet gå.... Neida, det blir ikke så ille, men det er lenge siden vi har brukt penger på slike ting. Det jeg iallefall finner ut er at det meste er mye billigere her enn hjemme!!!

Heidi sa...

Teppet ditt ble lekkert! Og kjolen er jo perfekt til en lappedame, den har mange muligheter.
Gleder meg til ny kurskveld - flotte punger du har sydd :)