tirsdag 3. mars 2009

Et annet materiale!!















- Med ujevne mellomrom bytter jeg bort stoffer og garn med et annet "formings-materiale". BLOMSTER!! Det var en periode en stund før jeg ble 40, at jeg ikke visste hva jeg skulle bli når jeg ble stor!? (Antageligvis 40-års krisa??:-) ) - Jeg har alltid vært et formings-menneske, og yrket mitt er et håndtverk og estetisk, så det henger sammen..... Jeg fikk anledning til å ta et 3 mnd kurs på Binderiet. Det er en skole som gir en intensiv undervisning og er veldig yrkesrettet mot blomsterdekoratør faget. Tanken min var å skifte beite, og begynne jobbe med blomster. Jeg hadde det gøy på dette kurset, og jeg lærte masse grunnleggende. Fikk faktisk jobb rett etterpå i et hagesenter, så jeg fikk praktisert det jeg hadde lært. Jeg er tilbake i mitt opprinnelige yrke igjen, men innimellom fusker jeg i blomster-dekoratørfaget. Så dette er resultatet av lørdagen. Det var ganske lenge siden jeg hadde bundet en brudebukett, så jeg måtte jobbe ganske hardt for å komme i mål. Blomster er ferskvare, og det er også avhengig av å bli oppbevart og behandlet riktig. Buketten er laget med roser etter ønske fra bruden, men jeg fikk spillerom til å bruke roser i forskjellige størrelser. Resultatet ble bruden glad for og jeg var fornøyd med hvordan den ble.



Den lekre kaken er det konditor-spira som har laget!! Den fortjener å bli vist fram!! Jeg har fått lov til å legge ut bilder av det vakre brudepar.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Nydelig brud! Og kake og bukett. Dere er jo et uimotståelig team, må man kunne si! Selv er jeg mer på garn for tiden, 09-nåler fungerer dårlig i turnébuss. Hilsen Bodil H.