lørdag 8. august 2009

En sommer er over...

Tulla! Sommeren er selvfølgelig ikke over, men min sommer-ferie er straks ferdig...... Jeg har hørt mye på Reiseradioen de siste 4 ukene. Det er et program jeg har stor glede av, har hatt det i mange år. Der spiller de mye forskjellig musikk, og den jeg har gått å sunget på de siste dagene, er selvfølgelig: En sommer er over, men minnene om den består, osv osv, tror det er Kirsti Sparbo som sang den for omtrent 40 år siden...... Denne liljen er også veldig gammel, jeg kan egentlig ikke huske at jeg har sett den blomstre, den pleier å bli spist opp av noen utrolig ekle røde biller, før den i det hele tatt rekker å blomstre. Eller så er det jeg som ikke har vært der på riktig tidspunkt, eller ikke har sett det!?
Her sitter jeg å nyter den siste kvelden. Vi satt ute til langt på natt og ville ikke slippe den deilige feriefølelsen. Den siste feriedagen eller på avreise-dagen forvandles jeg til en ilter furie som min kjære mann egentlig ikke kan fordra. Jeg merker det selv, men det er noe med det å pakke sammen, rydde opp og så forlate noe som er godt... Ikke noen bra kombinasjon!!

Her er mitt deilige nye hekleri..... Storesøster tinget et teppe hun også, men det spørs om jeg klarer å gi det fra meg. Jeg synes det blir så fint......


Her er resultatet av et annet "håndarbeid- eller mer håndtverk. Min bedre halvdel har snekkret og jeg har malt. Vi har bygget en "boks" i et rom. Det har blitt et vaske-rom. Vi har satt inn et gammelt vindu for å få lys og selvfølgelig for at det ser fint ut. Baderoms innredningen er det opprinnelige kjøkkenet som min bestefar bygget for 70 år siden. Det var faktisk veldig hyggelig å kunne pusse det opp og bruke det på nytt. Vi har vann i sisterne, og må hente drikke vann fra byen. Så dusj har vi ikke og snurre-doen er i bua. Men vi er veldig fornøyd med vår egen innsats og det nye rommet......






7 kommentarer:

Inger sa...

Hei og takk for besøket i bloggen min. Jeg har akkurat kommet hjem etter 6 ukers ferie på hytta, og det er like trist å pakke og reise hjem hvert år.

Kjempekoselig blogg du har - jeg kommer mer enn gjerne tilbake :)
Ha en fin søndag!

Anonym sa...

Hei.Jeg kan godt fårstå att du synes att det er trist å pakke og reise fra en slik fin idyll.Bade ble kjempe fint.kjekt og se att dere tar vare på det gammle.Sikker på att bestefar har blitt stolt av dere har han fått sett det.Teppe ser ut til og bli veldig fint.Har sendt e.post.Ha en riktig fin Søndag.Bodil

Kari Anne sa...

Det er vemidig at sommeren er over. Men høsten har sin sjarme den også da :o)
Lekre tepper du har heklet! Jeg skal snart begynne å hekle sammen mine lapper - gjett om jeg gleder meg....

Hilsen fra Kari Anne

Bestemor Drillo sa...

Kjenner følelsen du beskriver når du skal reise hjem. Vemodig!
Skjønner også godt at du ikke har lyst tilå gi bort det fine teppet.
God søndag til deg!

Heidi sa...

Vedmodig at ferien er over, skjønner godt at det er trist å forlate hytta. Badet ser flott ut, fint arbeide både du og mannen din har gjort. Nok et lekkert teppe du lager, du kan trøste deg med at du alltids kan lage et til :)

Michelle sa...

You are very welcome. I think your blog is a treat. Google doesn't translate it very well for me, but I definitely get the gist of it! I am enjoying your adventures on the other side of the world!

Kari sa...

Det var da virkelig mye dere fikk gjort siste uken... badet ble flott og annerledes - koselig å gjenbruke de gamle tingene. Og teppet ser flott ut - kanskje jeg blir litt "modigere" med fargene neste gang..... Men nå har jeg med meg garn til tepper og puter og sjal.... så nå blir det litt å henge fingrene i i fritiden!!! Spørs hvordan det går med ullgarnet i varmen?? Vemodigheten har satt inn hos meg også....drar om 2 dager og pakkingen har startet..... men så har jeg besøk å glede meg til snart!!! Klem