tirsdag 4. august 2009

Enda mer garn......

Med fare for å gjenta meg selv for 4? gang!? Men jeg lengtet etter hekletøy, 2 dager etter jeg var ferdig med det forrige teppet!! Så jeg kunne ikke dy meg, etter stadig titting på Attic 24 `s blogg, måtte jeg ha en dose med nytt garn. Jeg leter stadig etter de fineste fargene, det vil si, de som jeg tror ligger tettest opp mot Rowan garnet. Denne gangen valgte jeg Pt2. Det er litt stivt, men det var farve-paletten som var viktigst.



Tanken min var å kopiere ganske direkte fra Attic24. Jeg laget en prøve-lapp, men har forkastet den. Heldigvis, kom jeg på en god ide selv. Ja, jeg lar meg inspirere, men ikke noe direkte kopi denne gangen. Jeg har valgt å bruke hennes fremgangsmåte på ruten. En ganske morsom vri, fordi jeg nå har heklet tradisjonelle bestemor-ruter i mange mange uker.


Her er starten på noe som jeg gleder meg til å se hvordan blir......



Egentlig har jeg ikke tid til å hverken hekle eller blogge. Jeg sniker meg til den sene dataen, innimellom malingen. Dette skal bli et vaskerom, men det er fortsatt en del arbeid igjen...... Men ferien er snart slutt.......



Jeg gikk meg en tur på øya, for å se om det var kantareller på gang. Og det var det....Små. små, er de ennå, men de venter på å gro seg større slik at jeg kan plukke dem......




Etter flere års leting, har vi endelig funnet noen steder hvor vi vet de kommer. Det er fantastisk å finne disse gule gule gode sakene nesten gjemt under blader fra ifjor, men det betyr også at det går mot høst........






4 kommentarer:

Kari sa...

Nydelige farger - igjen!!! Du er litt mer "fargeglad" enn meg!!! Som du ser har jeg også begynt på ett til, også i rolige farger.... Kjøpte alpakka igjen, men ikke så "pusete" som det blå-grønne. Så nå har klokka blitt 1 på natten, jeg bare MÅTTE se litt hvordan det ble. Nå hekler jeg det sammen sånn som du hadde gjort og fester tråder etterhvert. Morsomt!!! Kos dere de siste dagene og nå skal det også bli fint vær!!!! Klem og takk for meg forresten......

Linda og Lynet sa...

Dritfine farger du har funnet i pt2!! ingen som selger det i nærheten her, så jeg har liksom aldri fått ta det skikkelig i selvsyn. Det er det som kan mikses med finull, er det ikke??
Ang Rowanspørsmålet ditt, for noen år siden handlet jeg litt på et nettsted som het strikkinnom, aner ikke engang om hun finnes lenger, men hyggelig dame med god service.
De siste par gangene har jeg handlet hos wincentgarner.se. Første gang var det grisedyr frakt (for to og et halvt år siden..), men nå sist var det helt ok. Veldig godt utvalg i rowan, også gikk det attpåtil fort å få det! Har til gode å handle for mer enn 200, så jeg har ikke noen tollerfaring så langt..

Kos deg i finværet!!

-Ja, har jeg husket å fortelle at vi er booket inn hos Ellen den søndagen?? :)

Jorun sa...

Du verden så mye lekkert garn!

Anonym sa...

Hei.Virkelig nydelig garn du har kjøpt.Mange fine farger.Skal bli kjekt og se det ferdig.Ha en riktig fin helg og en god tur hjem til Oslo.Bodil