onsdag 26. august 2009

Mandagstema på tirsdag.

Temaet er: Kirke Dette er Ylvingen kirke, på øya Ylvingen. Den ligger i Vega kommune, Nordland fylke. Bygget i 1967.Den har 60 sitteplasser, men det er ca 25 personer som bor på denne øya. Jeg var på en gudstjeneste her i mai, og da var det første gang de hadde konfirmasjon!! Det var en gutt fra Brønnøysund som hadde bestemoren sin boende på Ylvingen. Den ligger fantastisk fint til!!
Nrk har brukt den flere ganger i sin innspilling av Himmelblå.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo.Det må jeg si att det var en liten og søt kirke.Er ikke så offte i kirka jeg åftes når jeg må.Er sikkert koslig i ett så lite samfunn.Men dem kann vell ikke gjøre så store sprell før att hele øya vet det.Regner å grått her i dag skal på kafe med gode venninnder å ta en kaffe.Ha en riktig fin Onsdag i Himmelblå.Bodil

Turid Holm Flaa sa...

Flott bilde av en liten idyllisk kirke. Tenkte jo først at den måtte være gammel, men det er jo den ikke!

Ellen sa...

Heia - ja bra du er tilbake .. får du med deg en til på kurset på søndag ?

Rimkogeren sa...

Flot lille kirke. Juleaften er kirkerne her i Danmark altid propfukde, så man næsten slås om pladserne. Det problem har de da ikke i Ylvingen Kirke.

Cathrin sa...

For en søt liten kirke, og med en nydelig natur rundt! Kan tenke meg det var stor stas for konfirmanten, var nok veldig spesielt vil jeg tro! :o)

Anonym sa...

nydelig kirke! Nord for Modum ligger det en lignende kirke - Vatnås - som har gudstj kun en gang i året. Var der i bryllup, dit bør vi dra. Helt unik hele kirken. kos deg i Ylvingen, vi venter på serien.....

AnneKa sa...

Og eg som trodde eg fikk med meg alle kirkene men så var det kommet flere på listen:)) Og tenk hvis eg hadde gått glipp av Himmelblåkirken. Nydelig liten kirke som vi vel alle føler vi kjenner litt til nå. Moro at den var med her.