torsdag 1. oktober 2009

Mitt sanne jeg!!

- Jeg må bare erkjenne at jeg er et rotehue og en hamster og en samler...... Tre ting som ikke er så lett å kombinere når sy-rommet med hell kunne vært 20 kvm større!? Det er ikke vanskelig å se at jeg ikke kan få sydd noe i dette kaoset.... Det begynte med at hylla mi datt ned i løpet av sommerferien. Den var helt full og antagelig for tung. Jeg fikk flyttet på en del bøker, men jeg manglet fortsatt plass til alt. Så igår dro jeg optimistisk til Ikea for å finne et skap med dører. Jeg trodde at jeg fant et som kunne brukes, men etter å ha skrudd det sammen viste det seg at det ikke ble noe fint.... Ikke morsomt!! Jeg ble så ergelig på hele greia, at jeg bare gikk å la meg til og sove..... Men så gjør heldigvis søvn underverker, så idag har jeg ryddet meg igjennom alt!!

Kanskje ikke så lett å se, men med hjelp av noen esker og den nye hylla som endte opp under skjærebenken, ble en del skrot borte. Og min bedre halvdel har lovet å hjelpe meg med og sette opp noen nye hyller. Så da må jeg baserer meg på bokser til stoffene mine. Jeg har et CD skap som fungerer fint, men det er selvfølgelig fullt..... Det beste er å kunne se stoffene med en gang, og ikke måtte rote i bokser.... Men nå kan jeg se en løsning. Phu.....

Jeg samler på disse koppene!! Bridgewater, baby mug!! De er ikke å få tak i her i Oslo, de siste jeg kjøpte fant jeg i Kristiansand. Men eldstebarnet mitt har vært en tur i London, og kjøpt med denne til meg!! Hun vet selvfølgelig at jeg er veldig glad i gresskar....

Siden det er umulig å sy!? er det stadig prosjekter med garn istedenfor.... Jeg gikk på en ny smell forrige helg. Det var 20% avslag i garnbutikken, og siden søstern min skulle hekle baby-teppe, (Storesøstrene mine driver å får barnebarn!!) endte jeg opp med en pen haug med TynnAlpakka fra Du Store Alpakka. Et garn jeg egentlig ikke liker?, for tynt til å stikkes med synes jeg. Men faktisk helt ok å hekle med. Tanken var i hekle ripple- mønster som denne prøvelappen.

Den skal bli en pute, men jeg må finne en gammel ullgenser til bakstykke. Også etter stadig inspirasjon fra Attic24. Prøvelappen er Pt2 rester etter det siste teppet. Det er et fast garn, men ikke mykt nok. Tynn Alpakka, ble for løst?, eller kanskje det ble for kjedelig å hekle?? Jeg hekler nå ensfargede bestemorruter, som jeg hekler sammen etterhvert.... Jeg finner nok noen å gi det til.....


6 kommentarer:

Anonym sa...

Å som jeg kjenner meg igjen med hensyn til syrommet! Vi har flyttet fra et stort og rommelig hus til et mye mindre, ergo er også syrommet krympet. Synes mesteparten av tiden går med til å rydde, istedenfor å sy. Sannheten er jo at jeg har for mye, men vil nødig kvitte meg med noe - for dette er jo "gullet mitt" som jeg har store planer med.

Hilsen quilter som også elsker å sy.

Anna-Karin sa...

Känner igen det där! Jag försöker få till ett "sy-hörn" men det är alltid så mycket grejer där. :(
Vad fin filten (teppet) blir! Har aldrig gjort rutorna enfärgade. Det kanske jag skulle göra med mitt Rowan Pure Wool DK som jag köpt (men inte vet vad jag ska göra av allt garn).
Hälsningar från Anna-Karin

Anonym sa...

Hei.Ja det er ikke bare du som har det slik på sy rommet.Det er ikke noe bedre hos meg.Har lite hobbyrom så det blir til att jeg bruker spiseboret til å legge stoff på å skjere opp det som jeg skal ha...Har så mye annet hobbytinger inne på rommet så det er så trangt...Baby teppe og puta kommer til å bli fin.Riktig fine farger...Ha en riktig fin Høstdag vi drar på Oppdal i morgen kommer tilbake Onsdag så du får ha ei riktig fin Helg også.Klem fra Bodil

Turid Holm Flaa sa...

Her var det mye spennende å lese. Kjenner meg igjen i rot i hobbysaker. Har egentlig lyst til å bygge på huset og ha et stort hobby- og arbeidsrom. Vi får se ;-).

Syns det ble veldig flott det teppet med ensfargede lapper. Og tusen takk for linken til den bloggen med alle de fargerike tingene. Liker så godt den stilen.

Ønsker deg en riktig god og kreativ kveld.

Margrethe sa...

Så heldig du er som har et eget syrom! Jeg må takke meg til kjøkkenet og et kjøkken som ser ut som ditt syrom er ikke så kjekt:)
Fine hekleprosjekter du holder på med også!
Ha en fin kveld :)

Bestemor Drillo sa...

Så godt å se at det er andre som er hva du kaller rotehue. Jeg har også altfor lite plass til mine syprosjekter, men jeg må selv rydde;) Flott hekling !