onsdag 21. oktober 2009

Ut på tur!!

- Jeg bestemte meg for flere måneder siden at jeg skulle besøke en venninne i Malaysia. Jeg har gledet meg til det de siste ukene. Etter en lang intens periode med mye jobbing, har det vært en deilig tanke å vite at jeg snart skulle ut på tur!! Jeg måtte opp grytidlig tirsdag morgen, og endelig kunne jeg forlate Oslo. Jeg visste at jeg hadde en laaaang tur foran meg. Først Oslo-Amsterdam. Det er bare 2 timer!! Fort gjort, med strikketøy og bok. Så mellomlanding og noen timers venting i Amsterdam. Selv på en flyplass, er soloppgangen vakker!! Jeg elsker flyplasser!!( jeg vet at menge synes de er kjedelige, men jeg reiser ikke så ofte at jeg blir lei!) I Amsterdam selger de blomster-løker og frø, så nå har jeg diverse poser med Laura Ashley frø?? klare til våren!! Artig!! Det å kunne sitte å glo på alle de forskjellige menneskene som også venter på å komme seg ut i verden er utrolig festlig. Spekulere på hvor de er fra og hvor de skal!? Bra tidtrøyte!! Men endelig var det dags å gå på et usedvanlig digert fly!! Jeg hadde fått flyets desidert dårligste plass på 62!? rad, men heldigvis klarte jeg å smile meg til 2!! mye bedre plassser. Så etter 12 helt fine timer kunne jeg setta bena på Malaysisk jord, midnatt norsk tid, o600 KualaLumpur tid!!


Det var veldig stas da jeg endelig kunne treffe min venninne, som dere ser bilde av lengre nede....






Det er ingen sak å komme til et totalt fremmed sted når man besøker folk som bor fast. Jeg kan bare la meg drive med, og det er fantastisk. Etter en "oppkvikkende" kjøretur!!, det er venstre-kjøring og mange motorsykkler som fyker rundt, kunne jeg puste ut i et usedvanlig vakkert hjem med en fantastisk utsikt...(kommer tilbake til det) Siden det er godt kjent at jeg er blomstergal og det trengtes å fornye litt, havnet jeg i orkide-paradis!! Så fantastisk-såååå billig!! Og jeg kan ikke ta med hjem....( men jeg har et par her da!)

Jeg "mistet" natten, og etter en dag med masse inntrykk), var det godt da jeg endelig kunne legge meg under dyna, etter 36 "våkne" timer.......



























3 kommentarer:

Unknown sa...

Ååå, så kjekt at du blogger underveis!

Joda, jeg liker flyplasser - bare det ikke blir altfor lenge. Satt 12 timer på flyplassen i Las Palmas et år og det ble drøyt ;-(

Kos deg nå sammen med venninnen og opplev mye du kan blogge om. Blomstene tok pusten fra meg, men jeg overlever og tar gjerne en ny dose!

Anonym sa...

Hei.Så koselig å høre fra deg.Kjekt att det jikk bra med flyturen.Tenkte på deg når du dro på Tirsdag.Nydelige bilder.Så mye fine blomster.Orkide er jo så fint.Kos deg masse.Regner med att det blir gått å få såve ut efter flyturen.Jeg ble helt døgnvill å veldig trøtt når jeg kom til USA i vår.Men det var 10 timer flytur fra Paris når vi dro og til Amsterdam tilbake.Klem fra Bodil

Bestemor Drillo sa...

WOW ! For en tur du er ute på,og så fine omgivelser med masse blomster ;) Kos deg masse på turen!
Klem!