mandag 7. juni 2010

Inspirerende kurs-helg.......

Jeg har hatt en morsom helg med 2 dager fyllt med fargeglede!! AnneBerit med Broderibua, den ligger like utenfor Kragerø sentrum. Har i flere år arrangert kurshelg i naturskjønne omgivelser, helt i vannkanten. Denne gangen var det 37 damer og Andrè Wallenborg!! 4 forskjellige grupper (kurs) som hygget seg denne helgen. Jeg har ikke vært på kurs her tidligere, men det er 3. gang jeg har farget med Ellen. Nå begynner jeg å få en ide om hvordan dette kan gjøres med litt mer kontroll enn tidligere......

Her har jeg lagt stoffbitene mine utover flatt. Har helt punkter med farge utover slik at det glir i hverandre!! På bildet over, er den høyre stoffbiten ferdig!!

Dette er Ellen, som har kjørt helt fra Brønnøysund for å holde kurs!! Imponerende spør du meg!! Her viser hun fram en lue som hun har designet, og som hun selger som "kit." Jeg tror ikke noen var så klare for luer denne helgen med deilig vær!?
Her blaffrer flere stoffbiter. Disse er farget, kuret og skyllt. Men vi måtte vaske dem i maskin når vi kom hjem, og mine har endret seg en del.

Et veldig nyttig redskap!! Vann, vann, vann
Her ligger en bit i fargebad. Her er det brukt strikker for å lage mønster. Vi gjorde flere forsøk, men forskjellig resultat. Vi farget også 6 forskjellige graderte fargebad. Som gav oss 6 forskjellige nyanser grønt.( Se øverste bilde, helt til vendstre.) Jeg kjøpte farge av Ellen for over et år siden!! Idag har jeg blandet dem ut, så nå har jeg planer om å gjøre dette på egenhånd!! Spennende og skummelt!!
Posted by Picasa

9 kommentarer:

Ati sa...

Farge resultatet er helt topp!

Anonym sa...

Hei.Så mye fine farger.Har ikke ord.Kjempe fint.Slikt har jeg også kunne tenkt meg å vært med på.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil ♥ Sender deg avlegger av Appelsin treet til helgen så kan du sette det rett ned i jord...

merete sa...

Å farge egne stoffer er som å trylle! Jeg misunte deg denne helgen, men hadde ikke sjans. Jeg har også fargepulver på lur og de bør sikkert taes i bruk snart. Har fått avtale med Sting-jentene om fargehelg i juli, - hurra!
Blir superspennende å se hva du får ut av det her ;-)

Anonym sa...

MORSOMT !!!!! søstera di

Gudveig HN sa...

Takk for sist! Kjempemoro med farging av stoff - og stedet er jo helt vidunderlig!
Det siste stoffet du farvet ble det fineste av alle...

Takk for hilsen på bloggen - hyggelig å treffe deg... og ja, jeg skal blogge...snart...
Vasker både nye stoffer (fra salget!)og selvfargede stoffer...

Linda og Lynet sa...

Å det ser artig ut!! Tenk at det er over et år siden vi hadde den turbofargingen hos Ellen?! Det er helt vilt som tiden går!

Jeg har sittet og heklet masse i helgen. Vært hos besteforeldrene til kjæresten, på Værøy. Veldig bra:)

Marit sa...

Så flotte farger! Det ser veldig kjekt ut! Deilig å kunne være ute og eksperimentere i vei...
Lykke til med neste runde
; )

Vibekes lille ullne sa...

Det så ut til å ha vært en flott helg og et fantastisk artig kurs! Bare formen blir bedre, skal jeg få deltatt på noe sånt! Har prøvd meg litt på egen hånd tidligere, men det er artigere med kurs eller å gjøre det sammen med noen! Ha en fin uke! :)

Unknown sa...

Så spennednde kurs..., og så mange flotte stoffer du fikk ut av det!
Kjempefint at du har lyst til å være med på Bestemor-swap..., gleder meg til å se lappene du kommer til å hekle... :O)

Ha en fin ettermiddag!