onsdag 16. juni 2010

Mitt første sjal.......

Eller kanskje mer det som skal bli mitt første sjal...... Jeg er ikke egentlig en sjal dame, men jeg var utrolig lei meg da jeg mistet mitt sorte Sigrun Berg sjal, en av de første dagene av år 2000!! (Jeg vet nesten hvor jeg mistet det også...). Men nok sjal...... Jeg har blitt "pirret" av strikkebloggernes stadig snakk om Wollmeise. Dette er ikke snakk om fugl, men nesten like vanskelig å fange!? Lurt nok har jeg klaget min nød i kommentarer, og sannelig fikk jeg tilbudet fra snille Vibeke i (Vibekes lille grønne) om å overta en av hennes bunter!! Så da slapp jeg å sitte ferdig innlogget på en fredagmorgen, klar til å gribbe utrolig vanskelig tilgjengelige garnbunter.....

 

 


Jeg er også godt igang men en hekle-swap hos Olavas verden. (Jeg klarer ikke å legge til koblinger idag!??) Sist helg var jeg på hyttetur med venner og fikk tid til å hekle masse, samtidig som jeg fikk skravlet og kost meg.... Super kombinasjon!! Jeg skal hekle 15 like biter i bomullsgarn. Jeg startet med Gjesdal sport, men jeg syntes den var veldig hard å jobbe med. Derfor har jeg byttet til Safran fra Garnstudio.
 

En positiv konsekvens av bloggingen er at jeg stadig tar bilder. Jeg liker å ha et kamera i veska. Jeg har brukt et Ixus 65, som har vært ok. Men min mellomste mener at det er hun som bør ha dette kameraet, så da begynte mor å lete etter et nytt. Jeg bruker også speilrefleks, men det blir ofte for mye å dra på. Derfor landet jeg på dette her. Jeg liker å zoome!! , så dette håper jeg blir bra for meg. Og siden det er Canon igjen, har det de samme funksjonene!! Jeg planla å kjøpe det selv, men jeg fikk det pent innpakket som sommergave av min snille mann!!

 
Posted by Picasa

Og hvis vekterne vil,(og det bør de!!) skal det få bli med meg på en liten tur til Paris i helgen!! Jeg skal besøke en venn som lurt nok, befinner seg der!! Jeg vet at det kan bli litt av hvert å zoome seg inn på.......

5 kommentarer:

Kari sa...

Så det ble tur i helgen....surt og kaldt, men rom for håndarbeid og skravling som du sier.
Befinner meg på LIllehammer, koselig...
Ha flott tur til Paris......(litt misunnelig....). Snakkes
Klem fra K,

Heidi sa...

Fine ting du jobber med! Med din fart er det vel ikke lenge før du kan vise fram både sjal og resultat av lappene.
Håper det blir Paristur på deg!

Vibekes lille ullne sa...

Godt å se at nøstet har kommet vel fram og at du er fornøyd!:) Jeg lurte faktisk på om det var det sjalet du skulle strikke når du skrev at det var i flere deler. Blir spennende å se hvordan det blir og om du liker å strikke med garnet!

Gratulerer med nytt kamera! Ha en fin kveld! :)

Linda og Lynet sa...

Heldiggris som skal til Paris:)

Nå skal jeg sy -hurra!!

Ati sa...

For et nydelig farge Wollmeise! God tur til Paris! O lala.....