onsdag 23. desember 2009

Er jeg normal

eller er jeg besatt av en håndarbeids-ånd?? Det er lille julaften og det eneste jeg er bekymret for,er om jeg har nok garn!!?? for jula..... Er det en diagnose som heter garnoman?? eller har jeg en angst for å sitte stille uten å drive med noe??? Ikke vet jeg, men jeg tar altså ingen sjanser, og har gått til innkjøp av 500 g av god kvalitet. Har hatt et mønster liggende noen uker, som jeg lengter etter å begynne på.....Og så fikk jeg los på noe annet også, fordi en ung dame på 13, som jeg er fadder til, er hekta på disse Twighlight bøkene og filmene. Og jeg har lest meg opp i bloggland at det finnes et par votter fra en av filmene, så de vil jeg også lage..... Men først må jeg montere en jakke som skal brukes imorgen, og julekjolen min er strengt tatt ikke helt ferdig den heller ....... Er det høflig å ta med seg strikketøy på selveste julaften??

Men sannelig har jeg klart å gjøre ferdig julekjolen min også!! Jeg fant en Tine Solheim kjole i et Familien, og det var de kjolene som inspirerte meg til å lage denne. Jeg har brukt et lin/silke garn, litt grovere enn orginalen, der var det brukt tynn alpakka. Skjørtet fant jeg på Stoff og Stil i Drammen. Jeg har ikke så mye "blonde" hekling på min, og jeg har raglanfelling med fletter. Mangler kant på armene. Jeg var ikke sikker på om den ville bli ok, men jeg er fornøyd...... Så nå ønsker jeg alle der ute en Riktig God Glad Jul!!

9 kommentarer:

Kari sa...

....ja, du er antagelig litt "gal" - jeg hadde blitt hel-stressa av det du driver med!!! Men det skal du ha - det du lager blir kjempeflott!!! Nydelig jule-antrekk!
God jul fra varmen, her går ribba i ovnen om kort tid....(og jeg er bittelittegrann stressa.....)

Marit sa...

Flott kjole! Bedre å hamstre garn enn mat ... Du er bare litt "gal". Kos deg i jula, gjerne med strikketøy. Juleklem fra meg!

Linda og Lynet sa...

Så nydelig kjole!! Og NEI, det er ikke frekt å ha med strikkingen på julaften:) Det er dagen hvor alle skal få kose seg som best de kan, med eller uten strikketøy!!

Fortsatt god jul!

Anonym sa...

Oppdal kaller.Trøst deg med det att det er ikke bare du som strikker på juleaften.Har noen tatt det i fra meg har jeg ikke ville vært dær på Juleaften.Så garn er det viktikste som blir med på hytta.Kjempe fint juleantrekk likte det veldig godt.Elsker vie klær.Kjempe fint stoff i julekjolen.Kos deg masse videre i Jula.Juleklem fra Oppdal.Bodil...Skal nå ta en kaffe,kake,strikking og en komediefilm..

Anonym sa...

Hei Anne Kari, hyggelig å se at du er i farta og koser deg med pinner og søm. Vi er heldige vi som har gleden ved å skape innebygget. Jeg deler tiden mellom lyseblå victorianske korsting, sy på streken, håndquilter og gjør ferdig små hjemmestrikkede gensernisser som har lgget på vent i ett par år. Og har planer om å starte på et applikasjonsprosjekt som også har ligget på vent for lenge. Er det rart en aldri får noe ferdig. Men hva gjør det så lenge vi koser oss. Fortsatt god jul, gleder meg til å treffes igjen i januar. Hilsen Ellen B

Lappestua sa...

God jul til deg også!

Bestemor Drillo sa...

I strikkeverden er du helt normal!
En gleder seg til nye utfordringer og kan ikke vente med å begynne;)
God Romjul ! Klem !

Heidi sa...

Nydelig juleantrekk du har laget! Og vottene ser fine ut, fikk litt lyst til å forsøke dem.
Håper du har fått kost deg i jula, og fått strikket masse :)

Tilonino sa...

Heisann og takk for koselig julehilsen. Jeg har vært litt travel og har ikke hatt tid til å blogge så mye. For en nydelig kjole du har strikket/sydd. Lurer litt på hvordan du går frem når du lager fletter i raglanfellingen. Jeg tenkte også å ha raglanfelling på min kjole. Tror det hadde gjort seg med flette inni fellingen. Du inspirerer med all strikkingen din og er absolutt helt normal i mine øyne ;) Hva strikker du på nå da? Jeg jobber alle dagene mellom nå, men det er ikke såååå ille da. Bare litt hehe
Fortsatt god romjul til deg.Klem fra meg