mandag 7. desember 2009

Skivebom!!

Jeg blir godmodig mobba på hjemmebane for mitt litt lettsindige forhold til mønstre og oppskrifter. Idag har jeg møtt meg selv i døra...... Jeg har lenge ventet på å begynne på dette prosjektet. Idag tenkte jeg at jeg endelig skulle prøve litt. For en stund siden, fant jeg et mønster og en 60 graders linjal hos Katrine. Jeg fant også en stoffserie på Fat Quarter shop, som jeg likte veldig godt som heter Rouenneries by French General. Jeg burde trodd på mønsteret som sa jeg trengte 3 jelly rolls!?, dumme meg kjøpte bare en...... Tenkte at det var en start.... Det er det forsåvidt, men ikke nok til det jeg har lyst til å lage.....
Her har jeg sydd sammen tre striper, strøket dem vakkert og skal begynne å skjære.

Det var greit helt til jeg var ferdig skjært.... 5 biter av hver.....Jeg mangler 1!! bit til hver.... Nå må jeg må få tak i en jelly roll til!! og det ser ut som det ikke er mer på Fat quarter, hjelp -hva gjør jeg nå????

Snakk om skivebom, nå blir det ikke noen Merry-go-round quilt på meg med det første. Nå blir det nett jakt......

9 kommentarer:

Heidi sa...

Så ergelig! Men du finner nok sikkert en løsning.
Jelly rolls... Jeg er ikke SÅ inni alle quilte-begrepene. Men skjønner at det er en stoffmengde.
Linjalen ser spennende ut. Lenge siden jeg har vært hos Kathrines nå. Det ble litt heftig for kontoen besøkene tidligere i år.

Turid Holm Flaa sa...

Hei, ser det er en stund siden jeg har fått vært inne hos deg.

Og så mye fint du har laget. De heklede snøkrystallene ble veldig pene i det garnet og slik du har hengt dem til pynt. Likte også veldig godt de tre gavene du hadde laget. Helt praktfulle var de. Håper du har gode dager selv om det siste prosjektet ditt ble litt bom foreløpig.

Klem fra Turid

Kari sa...

Kjenner jeg deg rett så finner du på en lur løsning!!! Kul "vinter"-bakgrunn på bloggen. Lillehammer er også vått og slapsete...... klem

Marit sa...

Flott mønster og lekkert stoff! Lykke til med jakten!!

Anonym sa...

Hei.Jeg kan dessvere ikke hjelpe deg.Håper att du får tak i likedan stoff så du har til siste bit.Ergelig.Du er flink.Jeg har ikke en gang komme dit som du kom.Ønsker deg en riktig fin førjulstid.Klem fra Bodil..

Bestemor Drillo sa...

Takk for varme ord fra deg!
Livet går videre selv om en vegg er borte!
Ja disse skivebommene har vi vel alle hatt;) Ha en god uke videre!

Anonym sa...

Hei, så fint mønster!
De har Rouenneries i Jelly Rolls på Hancock's of Paducah;
http://hancocks-paducah.com

Inger M.

Vibekes lille ullne sa...

Innom og hilser på og koser meg med å se på alt det fine du lager! Å kjøpe for lite stoff er akkurat sånn jeg typisk gjør også, jeg skal bare ha noe å begynne med liksom. Men, ofte er det i sånne situasjoner man kommer på de originale, fine løsningene! Lykke til! :)

Sissel sa...

WOW, for en flott blogg du har. Tusen takk for at jeg fikk sveve rundt i dine puslerier...En blogg med MASSE inspirasjon....
Klemz fra Sissel