tirsdag 8. juni 2010

Rød-gul-blå!!

Det er forundelig at ved bruk av 3 farger, rød, gul og blå, er man i stand til å blande de fargene man vil!! Det er selvfølgelig gitte blandingsforhold som man må vite. Jeg har bare lekt meg med fargene, jeg har ikke målt opp noe annet enn Soda Ash som brukes til å fiksere. Så idag har jeg gjort mitt første forsøk på egenhånd. På samme måte som jeg gjorde på kurset, la jeg mitt preparerte stoff på plast. Jeg blandet fargene i en kopp og helte dem utover. Det er ikke lett å gjette om dette vil bli et bra resultat!!
Fargene jeg har brukt heter Procion MX reaktive farger. De er å få kjøpt på nettsiden til Ellen. Under er resultatet!! Jeg trodde jeg skulle få en brun farge også, men her har den blå/røde fargen kommet sterkt igjennom. Jeg farget turkis og blå/grønn i bøtte. Dette er supergøy!!!


Posted by Picasa

4 kommentarer:

Linda og Lynet sa...

Så utrolig smart tenkt! Og veldig stilig resultat:)

Kari sa...

Så du lekte deg litt etter at jeg dro :-). Morsomt stoff og farger....minner meg jo litt om batikk-maling i Malaysia. Du får komme igjen og gå på kurs. Jeg er igang med maling av kjøkkenvegger, spennende å se resultatet!!!

Gudveig HN sa...

Det ble jo et flott resultat av fargingen din!
... og for noen nydelige løytnantshjerter...

Anonym sa...

Hei.Virkelig nydelige farger.Du er kjempe flink.Nydelig Tåre.Er så fint med tårer.Sender deg avlegger på Fredag hvis du vil ha.Ha en riktig fin Onsdagskveld.Klem fra Bodil.