tirsdag 6. juli 2010

Sommerarbeid.........

 Ferie er for meg å gjøre ting  som jeg vanligvis ikke gjør..... Jeg eier en del av en hytte. Denne hytta er mitt ferieparadis i Norge..... Fordi jeg eier, betyr det -arbeid!!  Alle som eier noe, (hus, hytte, torp, båt) vet det!! Så 3 ukers ferie,  betyr i prinsippet 3 uker  med arbeid. Men det er morsomt arbeid!! Det er forskjellen.  Denne sommeren bestemte vi oss for at gulvene i stua og et soverom skulle slipes...... Tanken var å leie dertil egnede maskiner, men heldigvis kom vi over en liten annonse i lokalavisa- gulvsliper funnet!! Det er vel det klokeste vi har gjort i denne  "ferien"......  Bildet med mørkt og lyst gulv, viser hvordan det var(mørkt) og hvordan det ble (lyst)!! Er det ikke fantastisk?? At gammel lakk, helt fra før krigen, kan slipes vekk, og så er planken ny og lys igjen........ Det er helt utrolig.
                                  Her sitter jeg å lakker etter at helten var ferdig. 
Jeg har ikke bare jobbet. Det er lange morgener, med kaffe og radio i sola på trappa!! Lange måltider, og timer på brygga. Og senest i kveld en hyggelig båttur....... Selv om strikkepinnene må vike til fordel for malekosten, har jeg laget et sjal til!! 3 nøster med dongeriblå Royal Alpakka fra Dale. Sjalet skal bli en gave senere i sommer......
 Jeg ønsker alle, en fortsatt god sommertid........

4 kommentarer:

Kari sa...

Wow, for en forskjell!!!! Gleder meg til å se resultatet. Siste dag med "barna", skal pakke nå og gjøre meg klar for 18 timers reise hjemover......

Vibekes lille ullne sa...

Gulvet så jo nytt ut! Helt utrolig! Det er sant at det er anderledes å jobbe på hytta, kanskje fordi man ikke må jobbe i tillegg? Nok et nydelig sjal, skal se du er bitt av sjalbasillen! ;) Fortsatt god ferie! :)

Marit sa...

For et deilig sted ; )

Ha en fin (og produktiv) ferie!

Hi! My name is erica. Would you be my friend? sa...

The cottage is beautiful! And so is the shawl...