søndag 12. september 2010

Endelig.....

Jakken er ferdig!!  Det var et morsomt prosjekt!!  Den veier bare 190 g!!   Jeg likte garnet, soft shetland fra Malsen og Mor.  Tynt garn på pinne 3,5 funket helt utmerket...... Strikket fra toppen og ned. Anbefales.
Det er lukke tid på hytta!! Hagemøbler, parasoller,  båter og grill  blir ryddet vekk. Vemodig.  Jeg gleder meg allerede til våren, sa min søster, selvom vi ikke helt er ferdig med dette året ennå!?  Men jeg tror at det er ingen av oss liker å ta farvel, og tanken på at det er høst  og sommeren er slutt, gjør oss triste......
 
Her er armene på min neste jakke...... Jeg skal lage 34 jakker, på et år!!!    Tulla.... Det går ikke og ikke trenger jeg det heller..... Men denne trenger jeg!!   Jeg liker å strikke armene før bolen. Hvis noe må justeres er det lettere med en arm, enn en hel bol......  Jeg strikker med Nepal,  deilig mykt Garnstudio garn.
Posted by PicasaHer er jeg med jakka på!! Den passer til meg!!  Den er nesten så fin, at jeg putter den inn i kategorien pen-jakke!! ...... Ha en fin kommende høst-uke!!

6 kommentarer:

Heidi sa...

Lekker lett jakke, og ermene du har strikket viser at det er en ny nydelig jakke underveis.
Ja, det er vedmodig at vi går mot full høst og vinter. Men heldigvis går månedene fort, tross alt.

Vibekes lille ullne sa...

Jakka ble kjempefin! Lekker detalj med knapper i annen farge. Også har du ikke uventet kommet lenger enn meg på neste jakke allerede! Har så vidt begynt på flettemønsteret på arm nr 2. Skal strikke på, så kan jeg kanskje få litt støtte til sammensyingen.

Ha en fin uke!! :)

Ati sa...

Superfin Jakke har du der. jeg blir nesten sjalu! Skal meg finne et opskrift for en jakke som kan strikkes opned. :)

Mette sa...

Flinke deg! Veldig fin jakke.

Kari sa...

Her går det unna.....jeg holder på med min lille rille-strikk (til det du vet...). Skulle ønske at jeg hadde samme fart og kunnskap som deg....
Lekker jakke og den nye ser bare HELT super ut. Jatakk - ønsker meg en til jul...:-)

Turid Holm Flaa sa...

Hei, det var en riktig fin jakke. Kul, praktisk og sånn man ikke får kjøpt i butikk. Men leste jeg riktig, skal du strikke 34 jakker. Hørtes mye ut, men så er nok du en racer med strikkepinner også.

Var innom å tittet på utstillingene på Steneresensmuseet. Det er to utstillinger, noe ulike, tror jeg hadde likt å titte på begge. Så det hadde vært hyggelig det. Du må gjerne forslå et tidspunkt.

Ønsker deg en riktig god kveld. Klem