torsdag 14. juli 2011

Frøken Cecilia


Denne blomsten har jeg vært på jakt etter en stund. Jeg husker at min bestefar pleide å plukke den her på hytta, men jeg har ikke funnet den  selv før nå i år. Det har selvfølgelig også noe med å være på riktig tid til riktig sted. Frøken Cecilia er en Nattfiol. Plantanthera Bifolia, Marihandfamilien, altså i orkidèfamilien. Jeg vet ikke riktig hvor skjelden den er, men den gror i skog langs kysten. Den dufter sterkt, og jeg syntes det var artig å endelig finne den.  Jeg har blogget om den tidligere også!!  Takk til Anne for morsom konkurannse!!
                    

                           Glad blomstrende sommer!!  AnneK:-)








2 kommentarer:

Vibekes lille ullne sa...

Morsomt å finne igjen "forsvunne" blomster! Fristende kantarellfangst i innlegget under også. Nå er det snart hytta for oss også, og da håper jeg på kantarellfangst.

Damask er et nydelig sjal, men det krever konsentrasjon ja. Holder på med "søsteren" Batik og da kan man heller ikke drive med så mye annet samtidig.

Fortsatt god sommer! :)

Anita Tørmoen sa...

Det er gøy å samle på spesielle blomsterslag. Denne var fin:)