søndag 17. juli 2011

God søndag!!

Alle vet at den norske sommeren byr på variert vær!? Selvfølgelig håper jeg at det vil bli strålende vær akkurat når og hvor jeg har ferie. Men sånn blir det skjelden. Igår hadde vi en flott dag her i skjærgården. Idag trenger jeg ikke være bekymret for å bli solbrent. På værmeldingen igår meldte de, tildels store nedbørsmengder!? Bra for vanntanken, pleier vi å si her!!
Med lang erfaring i skiftende vær, betyr mye skiftende håndarbeid. Jeg dro på ferie med mer garn og stoffer enn klær. Symaskinen hadde jeg satt fra meg i pinsen (har 2). Og etter et raid på Stoff og Stil i Oslo, (takk og lov at vi har fått en filial der!!) har jeg nok å ta meg til.......
 Søsteren min som ferierte her før meg hadde også vått vær. Det høster jeg "fruktene" av!! Jeg går stadig med nesa nedover  og ser etter disse gule hodene som prøver å gjemme seg unna!!
 Det er lett å overse dem, der de vokser under blad og mose.
 Her ser dere et resultat av en velykket kantarell tur!! Spaghetti blir straks litt mer spennende med litt sprøstekt sopp!!
  Det er lenge siden jeg har sydd barneklær. På Stoff og Stil har de så mye fint, både av mønstere og stoffer. Et helt enkelt mønster ble på noen timer gjort om til koselige små plagg.  Det gule stoffet er Lille Martine stoff  fra SogS, de har så mange fargekombinasjoner at det er vanskelig å velge!! Det blomstrete er Leicien, tynt quiltestoff kjøpt på Lappemakeriet.

 Bursdagspresang til en som fyller 4 idag!! Pakke  kommer i posten Iben!!
Vest strikket i Lerke, mønster fra Drops. Har ligget litt på vent......
                Her regner det vannrett!!-God søndag!! AnneK:-)

3 kommentarer:

Kari sa...

Greit å kunne lage litt fine ting inne når det ikke er utevær! Jeg har tilbrakt helgen på sofaen under et ullpledd for å få has på forkjølelsen som startet forrige helg (en liten gutt fra SF som smittet meg tror jeg). Håper at det blir såpass bra i morgen at jeg kan ut å plukke blåbær for siste gang denne sommeren.
Kos dere videre - ute eller inne!! Ferie er det uansett - klem

Unknown sa...

Så mye fint du har laget, både i strikking og søm... :O)
Jeg er også veldig glad for at Stoff og Stil har fått butikk i Oslo. har vært der mange ganger allerede... :O) Min prikkete voksduk er selvfølgelig derfra! har planer om en hvit/beige til høsten. De er jo så billig at det er jo bare å handle en ny etter årstidene... :O)
Sommerværet er helt begerdelig..., begynnte ferien min i dag og ønsker meg SOL... :O)

Fortsatt god sommer!

anitra sa...

Så deilig å kunne sy også på ferie! Jeg har ferie hjemme nå og full anledning til å sy hele dagen om jeg vil, men klarer ikke å få inspirasjon når huset ser helt bomba ut. Føler liksom at jeg må ta huset først, sukk! Jeg regner med at det kommer flere regnværs dager jeg, eller så må jeg komme meg i skogen å se etter soppen jeg og. Har helt vann i munnen av bildene dine. Tenkte liksom at det er litt for tidlig ennå jeg! Kos deg videre og hils dine :0)