mandag 10. august 2009

Feil sådd!!

Ganske mange har vel fått med seg at jeg har tilbragt våren og forsommeren i Brønnøysund!? Det resulterte i at jeg ikke fikk gjort de hage -aktivitetene som jeg vanligvis liker å gjøre. Jeg måtte pent be en av de søte små, om hjelp til å få noen frø i jorda, eller mer i noen krukker... Jeg er veldig glad i erteblomster, det er noen av de vakreste blomstene jeg kan tenke meg. Så jeg ba pent om at ikke barnet kunne gå å kjøpe noen slike frø, og så dem for meg. Jo, da det ble gjort, til mors store glede..... Da jeg dro på ferie for fire uker siden var plantene godt i gang, og jeg tenkte at disse blir fine å komme hjem til !? (Dette bildet er IKKE fra min hage)Erteblomstene var det først jeg kikket etter da vi kom hjem etter ferien, hvor er de???? Har hun ikke knepet av de vissne blomstene, det er ikke sånn de skal se ut!?

Så gikk det plutselig opp for meg, erteblomster jeg så etter var blitt til sukkererter??.....Men mamma, var det ikke det du ville ha?? Så nå har vi egendyrkede supre sukkererter, men erteblomstene kan jeg bare drømme om........


Min favoritt blogg er for tiden Attic 24. Jeg måtte prøve hennes "kake" eller mer kaloribombe. Kjempegod, men ikke noe slankemat..... Jeg synes det er veldig morsomt å prøve litt andre kakeoppskrifter innimellom. Men denne må nok "gjemmes" litt i fryseren.... Så kan jeg heller små- smake litt innimellom.....






8 kommentarer:

Linda og Lynet sa...

Heldige du som har ferdige sukkererter, yummi! Våre har nettopp begynt å blomstre, kommer nok etterhvert..

Vil du anbefale den kaken?? Såg på den jeg også, og konkluderte at den må ligne på delfiakake. Stemmer det? Ble litt nysgjerrig på den, fantasitsk beskrivelse hun ga..

Regner med du allerede har meldt deg på hos Ellen?? :)

Inger sa...

Heldiggrisen - Sukkererter er jo bare så godt *nam*

Ellen Solli sa...

den kaka så veldig god ut....og du noe er for øyet og noe for ganen - de sukkerertene er jo også sunne !

Heidi sa...

Ble nesten litt misunnelig på sukkerertene dine, jeg. Knasende sprø... Veldig godt! Med erteblomster er nydelige blomster. Det var jo en morsom misforståelse! Kjøpte noen små planter med erteblomster på torget, men de har det ikke blitt noe av.

Anonym sa...

Hei.Erteblomst er vakre enig med deg.Det er så mange fine farger i dem.Den kaka så virkelig god ut.Kjekt å finne noe godt i fryseren.Ha en riktig fin Tirsdag.Bodil

Bestemor Drillo sa...

Det med sukkerertene kjenner jeg igjen, jeg gjorde akkurat det samme for to år siden, men den kaka så god ut. Kalorier eller ikke,
noe godt må man ha. Ha en fin dag !

Ipu sa...

Hi, I read your comment of Attic24 of finding a swedish Rowan web shop. I have been ordering Rowan from UK and it's very expensive, so I would love to get the address to the swedish shop. Would this be too much truble?
I just love that garn so much. The pattern is sharp and it looks so good.
Thank you ,
Kristiina fra Finland, jag er snart 47 och har 3 barn og och bor i Tammerfors:-)

Michelle sa...

My google translator is not doing a good job, but I think I understand - you wanted to plant sweet pea flowers and accidently got sugar snap peas? That sounds like something I would do!! The peas look awfully pretty, though!