tirsdag 24. november 2009

Endelig sol!!

-Jeg sover ikke så godt lengre. Skjønner ikke hvorfor. Jeg våkner lett, og da blir jeg liggende å tenke!? Helt unødvendig!! Jeg har et uttrykk for det :det koker i kå`rn =( hode! ) Skjønner?? Da kan jeg like godt stå opp og lage en kopp kaffe, tasse ned til pc`n og se om det har skjedd noe i løpet av natten...... Planen var ikke å bli sittende foran pc`n, for i tankene mine, var det bestemt, at idag skulle jeg ferdigstille flere ting. Selvfølgelig fordi jeg har planer om å starte på noe nytt!! Igår var jeg på leit etter strikketøyet mitt! ( Jeg har to, så jeg hadde noe å gjøre.) Det var sporløst borte. Jeg hadde ikke sett det på et par dager, og var ganske desperat.... Ikke var det i bilen, ikke lå det igjen på jobben, ikke lå det i den andre bilen heller, ikke i gangen, ikke på soverommet!? Og jeg som faktisk hadde ryddet i strikkesakene mine like ved arbeidsrommet!!?Det ble tilløp til panikk.... Heldigvis lå det under en haug med stryketøy, samme sted som jeg hadde ryddet igår!? Phu....pent i Nille posen sin lå det..... Dette er Fall Swapen som nå skal sendes. Den ble ikke akkurat prangende, men den ble laget tidligere i høst og viser vel min sinnstemning da jeg laget den. Jeg har også klart å gjøre ferdig det strikketøyet som jeg lette etter igår. Det er en julegave, og den kan ikke vises frem..... En liten genser jeg fant i kista, har også blitt ferdig julegave. Siden det endelig var sol, har jeg vært en tur i skogen, tatt litt bilder og samlet mose og einerkvister som skal brukes senere....... Lurt å ikke sove så mye, da blir døgnet lengre!?






Jeg håper det synes at sola skinner......

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Kjenner igjen det med å ikke å få såve.Jeg liker veldig gått å sitte sent opp å tidlig opp igjen.Det man kaller B menske..Legger meg neppå igjen.Nydelig Svamp som du kaller det du har laget.Bra att du fant igjen strikketøyet.Ønsker deg en riktig fin Tirsdag.Klem fra Bodil..

Kari sa...

Hrmm..... overgangsalder kaller vi det der med å ikke få sove..... ikke at jeg har lidd av det altså, men......
Noen ganger har jo også morgenstund "gull i munn", selv på høstdager!!
Fine bilder fra skogen og "fossen"(??)!!
For info: Beate har ett lilla nøste til meg så det kan du glemme!! .... og bougainvillaen er full av blomster igjen.....denne gangen hvite - men de blir kanskje svakt rosa når de blir "gamle" - haha!!!

Turid Holm Flaa sa...

Hei, hei, virkelig flott det siste bilde med fossen. Og takk for at du minte meg på det med å plukke med hjem noe fra skogen. Har endelig fått ryddet inngangspartiet, og tenker jeg skal lage en "desemberkrukke". For min del ser det ut som om jeg får en del fritid enda en stund fremover, så da blir det tid til litt puslerier.

En riktig god kveld til deg.

Tilonino sa...

Hei, håper du sover bedre i natt ;)
Så fine quilter du holder på med.

Linda og Lynet sa...

Så fine bilder! Håper det er like fint i Oslo til helgen, for da kommer jeg!!!
Eksamen fredag, og Oslotur etterpå.. Kommer fredag ettermiddag en gang, tar gjerne en kaffe om du er i byen:)