lørdag 7. november 2009

November....


Jeg er ikke!! glad i november....... Det er mørkt, kaldt, vått og glatt, jevnt over er dagene grå!? Dette høres depresivt ut, jeg hører det selv. Jeg vet også at jeg burde bruke denne måneden til å begynne og forberede jula!? Det gjør jeg forsåvidt også, og da betyr det at jeg ikke kan legge ut bilder av det jeg lager her på bloggen min......Vel, vel, det er dumt å grave seg ned i gjørma, når november strengt tatt er forbigående........ Jeg lå jo akkurat på en hvit strand, gjorde jeg ikke????

Jeg er egentlig ikke noen messe-person. Men jeg er nyskjerrig...... Så jeg kunne ikke dy meg og dro på, Hjem& Hobby, Kunst& Håndverk, Oslo Art Fair, Samler&Antikk messa som er på Lillestrøm denne helgen. Det enkleste er å gå alene og glo i mitt eget tempo. Det første jeg så etter var selvfølgelig quiltebutikker.Men jeg fant bare en. Hadde håpet på noen fler. Løten lysstøperi hadde en flott utstilling, men jeg klarte ikke å velge.....Det er en ganske imponerende mengde utstillere når man ser det ovenfra. Samler&Antikk messen, så ut som et "vasket og rent" loppemarked. Men det var tydelig populært, fordi det var masse folk der. Jeg stod med lange øyne på en Tjorven dukke, som vekket minner fra jeg var barn.....For folk som driver med scrapbooking var det masse fristelser, men det har jeg foreløpig ikke begynt med ...... (har ingen planer om det heller). Jeg hadde fått dekket min nyskjerrighet på to små timer, gumlende på en svele, forlot jeg mylderet passe ør. (Bildene mine ble uskarpe, skjønner ikke helt hvorfor....)

7 kommentarer:

Turid Holm Flaa sa...

Det er vel noe med, er en ikke i handlehumør, så er en ikke det ;-)

Lappestua sa...

Ååå, du skulle tatt meg med :) Høres kjempespennende ut!

Kari sa...

Messer er litt som digre shopping sentre - masse fint og mye som frister, men overfloden gjør deg ør og du orker ikke velge.
Takke meg ta en liten gågate med butikker man kan gå ut og inn av.....og så ta en kaffe mellom slagene!!

Anonym sa...

Hei.Ikke rart att du blir surren i hode av å gå der.Det var jo kjempe stort.Regner med att det var mye fint å se.Men trur jeg ikke har vært der så lenge jeg heller.Du lurte på hva jeg brukte til for.På den først pepperkaeposen lenger ned på bloggen min.Brukte jeg tykk Filt til for og bommulstoff fram.Men den som jeg sydde nå brukte jeg bommulstoff både til for og utenpå.Men så vill jeg ha det litt stivere så jeg la tynn vatt imellom.Håper du forstår noe av dette.Ha en riktig fin Søndag.Klem fra Bodil..

Anonym sa...

Hei igjen.Hvis du er interisert så er målene 32 cm bred og ca 60 cm lang inkludert sømmånd..Så da passer det til å få pepperkake boksen oppi..Klem igjen Bodil..

Linda og Lynet sa...

Helt enig ang november.. Grå og trist måned som bare er "i veien" før desember kommer...:)

Leste nettopp siste innlegget hos Park City Girl - du må ta en titt på de magasinsidene hun har bilder av. Holdt på å ramle av stolen her da jeg så "din" heksagonquilt! Men, etter nærmere gransking ser jeg at den er litt annerledes. Men veldig lik -og fin!

Bente sa...

Jeg var også på messa. Gikk rundt i timesvis og shoppet masse. Men har jeg kommet igang med produksjon? Niks. :(