mandag 12. april 2010

Helt alene i hagen sto....

MOSEPLASSEN har en konkurranse gående..... Jeg trodde jeg ikke hadde noe å bidra med helt til jeg kastet et blikk under epletreet. Og der stod sannelig frøken Helt Alene!! Veldig blå!! Jeg tror at jeg flyttet en rot fra hytta for mange år siden. ( Det er vel strengt tatt ikke lov??) Det kommer bare en enslig blåveis opp hvert år. (Det er vel straffen for at jeg var ulovlig!?) Så denne vakre ene er mitt bidrag! Jeg leker meg med regnbuen om dagen!! Jeg hadde et nøste igjen av dette fantastisk morsomme garnet,(Kauni EQ) og nå har jeg heklet disse kvadratene! Se hvordan de glir inn i hverandre fargemessig!! Jeg skal hekle opp resten av garnet, så må jeg finne ut hvordan det skal settes isammen.....
En ekte regnbue fanget for omtrent et år siden på Ylvingen, da vi laget de siste episodene av Himmelblå.....

7 kommentarer:

Heidi sa...

Så nydelig!!! Husker i fjor så vi masse blåveis på Folkemuseet omtrent denne datoen. Tipper det er blått der nå. Ellers skal jeg sjekke et lite blåveissted i nærheten, men det er mange barn som går forbi...

Lappene dine ble fine! Kunne blitt en regnbuepute :)

Michelle sa...

Such beauty in this post! Lovely!

Are all those squares from ONE ball of yarn or several of different colors from the same company?

Anonym sa...

Jeg elsker blåveis, og utrolig hyggelig å se - kan bare bety - NÅ ER DET VÅR! Og alt det andre du legger ut må bare bli til en fin side og masse inspirasjon! Du er super!
Trine :)

Bestemor Drillo sa...

Blåveis min barndoms blomst!
Nydelig er den og lukter vår!!
Klem til deg fra en våryr bestemor;))

Anne (Moseplassen) sa...

så søt :)
Det er lov å flytte blåveis om den står på egen grund eller man har lov. Dersom planten står i landskapsvernområde er det ikke lov, men det er jo temmelig skjeldent da, og da gjelder det alle planter.

Og, det er lov å plukke den også ;)

Kjempehyggelig at du vil være med på konkurranse, kremflott at du så at jeg ikke hadde fått det med meg!

Margrethe sa...

Hei! Så skjønn en liten blåveis. Våren er en utrolig herlig tid der blomstene spirer fram på bakke!
Ble så glad av å se på de fine, fargerike heklelappene dine også. BLir spennende å se hvordan du monterer de sammen. :)

Frida sa...

Så fine farger!
Jeg har en award til deg på bloggen min : )