onsdag 7. april 2010

Mere Zakka!!

Hvis jeg først liker en ting, lager jeg gjerne flere ting av det samme. De glassunderlagene jeg lagde, ble veldig søte, og nyttige. Servietter bruker vi hver dag, men plasten de kommer i går alltid istykker. Derfor laget jeg et par kurver for servietter. Zakka begrepet betyr hjemmelagede bruksting!! Jeg har hatt en bunke med fat-quarter biter av håndklestoffer liggende, og de er midt i blinken for dette!!

Her er samme fremgangsmåte som forrige innlegg. 2 lag stoff med vatt i midten.

Idag da jeg kom ut etter jobb, følte jeg endelig at våren er i anmasj!!!! Nå er mesteparten av snøen borte, og det er mildt!! Jeg klarte utrolig nok å glemme at det var møte i quiltelaget mitt ikveld!! Det kom jeg på da jeg var nesten hjemme, men da var det for sent!! Vel hjemme hadde min bedre halvdel disket opp med sushi til middag, så sorgen varte ikke lenge......
Og siden zakka er Japansk, og jeg måtte vente litt på maten, sydde jeg likegodt en liten kurv til spisepinnene.

Men her har jeg brukt en veldig tykk vliselin og ikke vatt. Det funket fint!! Og maten var supergod......
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Anonym sa...

egentlig var det vel bra for mannen din at du glemte at du skulle vært borte i kveld! maten så lekker ut!tittit

Tilonino sa...

Hei på deg :)
Så flotte de ble. Her i heimen har det ikke blitt noe søm denne uka. Men det står høyt på to do listen min. Ha en fin uke, snart er det jo helg igjen. I dag var det 16 grader her. Det begynner å minne skikkelig om vår.......
Klem fra Tine :)

Turid Holm Flaa sa...

Hei, så hyggelig at mannen din lager slik god mat til deg. Og så mye pent du lager, likte veldig godt de brukstinga.

Ja, i dag følte jeg også at nå er det vår. Et sånn mildt og godt drag i lufta. Ser på busstider i morgen og sender deg en melding. Gleder meg.

Heidi sa...

Så fine disse ble!
Deilig at det endelig er vår. Skal visst bli nydelig vær til helga og varme.

Ati sa...

Du er jo kjemperask med å lage denne serviet holder. Til og med til spise pinnene! Er det ikke fint at dere også far vår nå ;-)
Ha en flott uke videre!

Vibekes lille ullne sa...

Så fine og nyttige saker! En sånn serviettholder kunne vært noe, her ligger seviettene løst i en bunke i vinduskarmen.

Så hyggelig å få så lekkert laget suhsi! :)

Anonym sa...

Hei.Kjempe fine.Den maten så virkelig god ut.Han er kjempe flink.Ja nå er våren hær.Så deilig.Alt blir så mye lettere.Ha en riktig fin vår videre.Masse klemmer fra Bodil..