torsdag 6. mai 2010

Laura Ashley blomster......

På 80-tallet var Laura Ashley en populær stilretning, både i klær og interiør. Døtrene mine hadde like kjoler, kjøp i England. Og de kjolene var veldig romantiske og fine..... Det ligger vel fortsatt en butikk i Oslo, men det er lenge siden jeg var der. Men så fant jeg Laura Ashley blomsterfrø på flyplassen i Amsterdam, på vei til Malaysia. Og akkurat det syntes jeg var litt morsomt, de var liksom litt mer "støvete" i fargene en frø flest, de måtte bli med meg hjem.....
Denne litt uvanlig utseende melonen, måtte også bli med. Nå vet jeg at det ikke er lett å dyrke melon på friland, men jeg må prøve...
Så etter litt lunch og soving, (sto opp kl 04.00 for å gå på gry-tidlig vakt) Har jeg endelig fått noen frø i jorda, og ordnet litt på strenglene jeg sådde for en stund siden.....


Så etter at jeg var ferdig med jobbingen, måtte jeg ha en liten dessert...... Neida, jeg har ikke spist den, den er mest dekorativ, og dessuten har jeg ikke akkurat godt av den......

2 kommentarer:

Kari sa...

Lykke til med blomstefrø fra Amsterdam!! Og GRATTIS med MacBook!!! Jeg nølte veldig lenge, men nå kunne jeg ikke tenke meg å bytte. Det er endel ting som er litt annerledes, men det læres fort!! Har nesten akkurat kommet hjem fra 6 fantastiske dager på Bali.....det kommer blog etterhvert. Akkurat nå er jeg så full av inntrykk at jeg må la det synke inn litt!! Nyt vårblomster som spirer og strålene vårsol (sier avisa!!!). klem

Heidi sa...

Har hatt min Laura Ashley-periode, både i klær og i interiør. Det var vel på slutten av 80-tallet.
Spennende å se hvordan frøene blir. Liker fortsatt den romantiske engelske hagestilen.