søndag 15. april 2012

Sommergenseren er klar......

 Da kan sommeren komme for min del!! Genseren jeg strikket på i påsken, ble ganske fort ferdig.  Jeg synes det er gøy at flere har latt seg inspirere og også hatt denne genseren på lista!! Så hvis vi ser noen med samme genser i sommer får vi hilse på hverandre. :-)
Ikke så lett å ta bilde av seg selv med genser på!! Her står jeg på en stol i gangen til foreldrene mine.   Jeg strikket størrelse medium.  Den passet. Heldigvis så prøvde jeg den underveis og måtte legge til litt på lengden!  Og jeg som bare er 161!!  Jeg brukte nesten 5 nøster av hver farge. Jeg skal strikke en til, muligens litt større.  Shellseeker er morsom å strikke og med såpass tykt garn og med påskeferie gikk strikkingen fort!!  Jeg vil gjerne ha innspill på alternative garn til Lerke!!  Et bra bomullsgarn?
        Litt mindre godteri og mer trening ville nok hjulpet ser jeg:-(
 Postmannen er generøs om dagen....... Dvs, det er jeg som har vært lettsindig på netthandel.   Min bedre halvdel rister på hodet og innser hva han konkurerer med.  Nå hører det med til historien at det var enda en konvolutt som allerede var åpnet, og jeg skal bare ha halvparten selv.  Planen er å samsy med en venn og da er prosjektet vårt i boks!!    Mer om det kommer siden!
                         Morro å åpne!!
 På pinnene  har jeg et sjal.  Det er mer for morro og prosessen enn for sjalet!!  Dette er også populært for tiden på Ravelry!!   Jeg strikker det i tynt 1.trådsgarn fra Kampes. Lett å strikke, bortsett fra trådene som surrer seg sammen hele tiden!!

Og så har jeg trukket blogglotteriet! Tusen takk for hyggelige kommentarer!
Så da kan jeg meddele at  3 nøster av Delight går til Steinkjerringa.
Den blå bunten til et sjal får Ulla-Bella.  
Strikkebaggen får Heidi og
Sminke/toalettpungen går til Lillian!!    Takk til alle som var med!:-) Fint om jeg får  navn og adresse slik at jeg kan sende til dere!!     quiltefia@gmail.com
                           Årets første stemor!!  Ha en fin uke!!   AnneK:-)

16 kommentarer:

Teje Karjalainen sa...

Hi Anne! Your new jumper is so beautiful and just perfect for summer! Blue and white stripes mean holidays, lovely days on a lake or sea!
What a great day you had - so many packets! New fabrics or what?
x Teje

Lappeline ♥ sa...

Åhh så fin den ble du inspirerer......jeg er godt i gang ...men må passe på nakke og skuldre :( ......strikker litt nå og da så det går på frem.

Gleder meg å se hva du skal til med....spennende

Ha en kreativ uke
Klem til deg

Anonym sa...

Genseren ble jo griselekker. Den er helt klart på min to-do liste, så da blir jeg med i gjengen med lik genser :-)

Ha en fin søndagskveld!

STRIKKEMOR(O) sa...

Den genseren din blei veldig fin!

Anita Tørmoen sa...

Jippi! Så flott garn jeg har vunnet:)

Anita Tørmoen sa...

Leter og leter - men finner ikke din e-post adresse her altså:)

Lilla dør sa...

Kjempe flott genser ! Spennande å se neste prosjekt:))) kjekt med pakker i postkassen . Ha ei fin veke. Klem

Bodil sa...

Den gensaren likte eg godt, og du kledde den godt. Fint med striper.

STEINKJERRINGA sa...

Jippi, så heldig jeg er. Tuuuusen takk! Sender adressen på meldig på Facebook, men du har den kanskje. Jeg har jo fått gave fra deg før (og du har ikke fått noe av meg, snufs). Jeg får se til å rette på det en dag.

Hverdagsgleder sa...

Flott genser !! Fine farger. lyst og lett til sommeren :-)) Frister å strikke denne :-))

Ati sa...

Genseren ble lekkert! Litt nyskjerrig hva er i pakkene, kanskje en ny quilt prosjekt?

Unknown sa...

Så flott den ble! Jeg venter fortsatt på at armene mine skal bli snille igjen så jeg kan strikke litt skikkelig - men da skal den testes, altså :)

Mette sa...

hei pa deg!

Flott genser.

Na trenger jeg hjelp: jeg har flere venninner (som i godt voksen alder!) skal ha barn i lopet av aret. Jeg hadde lyst a hekle dem et babyteppe til a ha i vogna og har funnet pa nettet et sott teppe med bamser. Problemet er at jeg finner ingen oppskrift noe sted - bare bilder! Som f.eks. her: http://timoline.blogspot.co.uk/2007/05/babyteppe-med-bamser.html
Det ser ut som om det er en blogg som ikke er aktiv lenger siden siste innlegg er fra 2010 sa det nytter jo ikke a kontakte den bloggeren. Sa mitt sporsmal er til mine kreative bloggvenner - Har du i din store erfaring og visdom oppskrift pa noe lignende...? Den som ikke spor han far heller ikke svar...! :-)

Ha en fin fin dag!
klem mette

Grethe sa...

Super genser;skal ikke strikke,men skal si hei til de jeg ser med den!
Pakker i postkassen er topp,fikk to i dag jeg også. Gratulerer til de som vant i blogglotteriet:-)

Tilonino sa...

Hei hei
Så flott genseren din ble. Min er langt i fra så ferdig, men jeg er nede på fellingen og økning før lommen.
Så spennende med pakker i posten.
Fin kveld til deg fra meg
Tine:)

Heidi sa...

Hei!
Jeg har hatt en periode hvor jeg knapt var innom blogger, heller ikke min egen. Og så plutselig fikk jeg uventet en pakke i posten.
Tusen takk for flott strikkebag, stor og romslig! Stor klem fra Heidi :)