onsdag 18. april 2012

Swoon......

 Ordet SWOON  betyr  ekstatisk, overveldet, lykkelig...   Men swoon er også navnet på en BLOKK som figurerer i quilteverdenen for tiden. Det var kanskje overveldene lykke hun følte, hun som laget mønsteret til denne blokka!?   Det kan hende dette er gammelt nytt for mange, men jeg har kikket rundt hos quiltebloggerne og den dukker stadig opp.  For meg ser den ut som en helt tradisjonell blokk, og det var det jeg tok utgangspunkt i.
 Jeg fant et bra bilde på en side, og satte i gang å tegne på "gamlemåten".  Dette var måten jeg lærte å lage maler da jeg begynte med lappesøm for veldig lenge siden.....
Jeg begynte  med friskt mot som vanlig, men jeg må innrømme at  det var vanskligere enn jeg trodde!?  Jeg skjønner prinsippet, men det skal gjøres fort så da ble det en del feilkutt og det er kjedelig. Jeg holdt på en hel kveld, men klarte ikke å få ferdig hele blokka.

Igår hadde jeg bestemt meg for å rydde syrommet. Det har en mystisk tendens til å "gro igjen" og det er bare jeg som roter der!!   Så etter jobb og noen andre,( les: min kjære) laget middag, gjøv jeg på!!
Jeg dro frem, og det var ganske kaotisk en stund.  (Bildet er før jeg startet!!) Og med ganske hard hånd klarte jeg å kaste en full søpplesekk!!  Og det ble faktisk mye bedre!! Selv om det faktisk ser rotetet ut fortsatt på bilde!?:-)
Det er vel bare å innrømme at det kommer mer INN på syrommet, enn det forsvinner ut. Da mener jeg at produksjonen ikke står i forhold til hva som blir handlet inn...... (Feks. alle konvoluttene fra forrige innlegg, men det var stoffer til et nytt prosjekt.)

Tilbake til swoon blokka...... Jeg endte med å kjøpe mønsteret på nett!! Klarte ikke la være!! 47,-kr fattigere, men akk så lurt!!  Det tok meg 2 timer fra jeg lastet ned pdf-fila, til jeg var ferdig med en blokk!! Den ble diger!! 24 inch stor!!  Jeg skal IKKE sette igang med flere akkurat nå, men blokka er fin, og perfekt til bruk av fat quartere!!
Jeg kunne sy "samlebånd", ikke en og en bit som jeg prøvde på!!


Nå er det på tide for meg å gå på jobb!! Det er greit etter en formiddag med noe av det jeg liker aller  best.....
Ha en fin onsdagsettermiddag!!    AnneK:-)

11 kommentarer:

rockgranny sa...

Way to go , AnneKary.It looks great

Unknown sa...

Kjempeflott blokk..., noen ganger må man krype til korset og kjøpe mønsteret. Men..., jeg syns da blokken du laget før du kjøpte mønstert så veldig flott ut den også!

Teje Karjalainen sa...

That looks beautiful, Anne! I don't use the translator because it's not very understandable. Nice to see your creative space!
x Teje

Lappeline ♥ sa...

Så flott den blokken var......flott i fargen....

Slik ser nok syrommet ut også her og godt å lese at det kommer mer inn enn ut hos deg også

Ønsker deg en fin uke slutt

Klem fra meg

Gudveig HN sa...

FOR en lekker blokk!

Unknown sa...

He, he, jeg er også angrepet av den der "kan selv"-syndromet, og bruker helst pengene på materialer og verktøy fremfor mønstre og ferdige produkter :) Og da får man sånne sjarmerende arbeidsrom! Men blokka ble fin - noen ganger må man bare innse at noen har tenkt noe lurt man ikke skjønner før det er blitt forklart.

Vibekes lille ullne sa...

Den Shellseekeren din ble kjempefin AK! Fristende, men armene mine sier nei til alt med bomull, så da måtte det blitt ull.

Tok litt tid før det ble Swoon for deg med den blokken da :) Noen ganger er det lurt å kjøpe mønster likevel. Rart det at det alltid kommer mer inn enn ut, enten det er stoff eller garn. Helt mystisk det der.

Blir spennende å se hva du skal bruke "konvoluttene" til også. :)

Ha en fin kreativ helg! :)

Kari sa...

Flink til å rydde er du også :-).

Ta en titt her http://dipinthedesert.blogspot.com/. Vet ikke hvor mye og hvor lenge jeg kommer til å holde på.......er fremdeles litt "usikker" på blogging.....

Klem

Unknown sa...

Jeg blir like imponert hver gang du gir oss bilder av det du lager. Kreativiteten blomstrer! Syrommet ble jo rett så staselig etter ryddingen.

Takk for kommentar. Jeg har hatt lavendelplanter flere år, men aldri sådd selv. MÅ prøve nå ;-)

God helg til deg!

Tilonino sa...

Så flink du er :) Det blir spennende og se når du er ferdig.
Fin blogg i fine farger.
Jeg har lyst til å prøve meg på postage stamp quilt.... har googlet litt og sett på bilder.
Får se i morgen, da skal jeg sy etter jobb :) Gleder meg.
Takk for tipset om låser, jeg ser litt hvor jeg ender opp med å kjøpe... God helg.
Klem fra Tine

Tilonino sa...

Hei igjen :) Så snill du er. Jeg skal gi beskjed om jeg vil at du skal innom Kathrines for meg :)
Ja det er slik en quilt jeg mener, men ser at den kan sys på mange måter... har lyst til å prøve noe annet enn å bare sy sammen lange remser med kvadrater. Skal prøve litt i morgen etter jobb. Jeg hukser quilten du mener. Den kommer til å bli nydelig. Du er god som går på et slikt stort prosjekt. Men det er jo kjekt å gjøre det sammen med noen.
Dersom vi ikke blogges før helgen får du ha en flott syhelg. Det blir nok litt søm her i huset også :)
God natt :)
tine